En ole hyvinkääläinen ja pelkän klubin takia ei tule mentyä ilman muuta asiaa paikkakunnalle... Mutta kun huomasin tuon viestin^ ja olin menossa iltajunalla yöksi Helsinkiin, niin ajattelinpa uteliaisuuttani pistäytyä katsomassa. Niinpä siten vaihdoin Helsinkiin menossa olleesta IC-junasta lähijunaan Riihimäellä ja jäin pois Hyvinkäältä. La Fermahan on 5min kävelyn päässä Hyvinkään asemalta, niin ajattelin, että ehdin käydä siellä yksillä
ja siten jatkan tunnin päästä seuraavalla lähijunalla Helsinkiin.
Kello oli jotain 23 ja ehkä hieman (iloiseksi) yllätykseksi paikan ovi näkyi jo kauas olevan auki. Ovessa luki aukioloaikoina ma-su 20-04. Hieman epäilen, onko se oikeasti, kun Suomessa yksikään klubi paria helsinkiläis-paikkaa lukuunottamatta ei taida olla auki seitsemänä päivänä viikossa. Ja kun muistaakseni ajelin talvella kerran paikan ohi ma- tai ti-iltana, niin se näytti suljetulta.
Menin sisälle ja maksoin sisäänpääsyn paikan pitäjälle, huonoa suomea mutta kohtuu englantia puhuneelle ystävälliselle miehelle. Paikalla oli kaksi ihan ok-kroppaista reilu kolmekymppistä ulkomaalaista blondia, puhuivat kyllä jonkin verran suomea. Nyt minulla oli vain yhden tuopin verran aikaa, jonka tulin sanoneeksi suoraan, mikä tietysti vei heiltä mielenkiinnon minuun täysin ymmärrettävästi (ideanahan tuollaisessa paikassa on tietysti ostaa juomia myös tytölle ja mielellään privaattikin, siitä tyttöjen palkka tulee). Mutta se ei nyt haitannut, kun tarkoitus oli vain käydä katsomassa, mikä meininki paikassa on. Pöytään istahdettuani paikkaan tuli pari asiakasta ja tytöt käänsivät huomionsa heihin. Siinä mielessä harmi, että olisi ollut kiva ehtiä hieman kysellä mitä paikalle kuuluu. Ja sitten vielä kävi niin, että toinen tytöistä meni ensi kertaa tangolle juuri, kun tuli minun aika palata juna-asemalle jatkamaan matkaa. Eli hieman pikavisiitiksi jäi, mutta tavoitteena olikin vain käydä toteamassa, että paikka on vielä toiminnassa. Ehkä joskus kesän jälkeen paremmalla ajalla uudelleen.