Keski-Suomen käräjäoikeus on tuominnut 22-vuotiaan Amini Nurmohammadin törkeästä lapsenraiskauksesta viiden vuoden pituiseen vankeusrangaistukseenhttps://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/5c8d7fd4-67ba-4cb9-a684-079c9fe88709
Uutiset:
Olet varmaan kuullut, miten vanhuksilla menee joissakin laitoksissa.Olen kuullut paljon ja nähnyt vielä enemmän. Enemmän kuin voisit ikinä kuvitellakkaan.
Kansa on ihan "häkeltynyttä" saatuaan tietää tällaisen menon jatkuneen jo pitkään, mutta eihän sen olisi pitänyt kenellekään minään yllätyksenä tulla. Laitosolosuhteista on kyllä valitettu, mutta kuka kuuntelisi seniileitä höppänöitä tai mitään mistään ymmärtämättömiä omaisia?Kansa esittää, kuin se olisi tullut jotenkin yllätyksenä. Nykyään ihmiset eivät huolehdi itse vanhuksistaan, kuten ennen ja on paljon helpompaa sysätä heidät kylmiin laitoksiin. Ja sitten mukaan tulee tämä maksupuoli, kukaan ei halua maksaa vanhustensa hoidosta mitään.
Sitten mietitään, että keitä muita kukaan ei kuuntele. Tai ei tarvitse miettiä, kun minä kerron; mielisairaita ja lapsia.Tänä päicänä lapsia kuunnellaa paljon enemmän kuin esimerkiksi 50 vuotta sitten kun itse olin sellainen. Mielisairaiden kuunteleminen pitäisi rajoittua heitä hoitaviin instansseihin, ei tavalliseen kansaan. Avohoitohan on aivan perseestä.
Kun mielisairas valittaa laitosoloistaan, niin hän on sairaudentunnoton hullu, joka ei ymmärrä omaa parastaan. Kun lapsi valittaa laitosoloistaan, niin hän on uhmaikäinen kiukuttelija joka vihaa maailmaa koska ei saa syödä jäätelöä joka päivä. Näillä lähtökohdilla ei ole mahdollista saada ääntään kuuluviin. Ja mitäs sitten, kun henkilökuntaan eksyy joku, joka osaa ottaa tilanteesta ilon irti?En edelleenkään näe tässä yhteyttä ketjun aloitukseen eli lapsen raiskaukseen.
EDIT: Minulla ei nyt kielioppi tahdo tänään toimia joten muokkaan tätä viestiä jo varmaan sadatta kertaa.Ei haittaa kieliopilliset virheet tai oikeellisuudet minua mitenkään ja kielioppi ei selvennä yhteyttä lapsen raiskaamiseen.
Ja lähtee menemään aiheen ohikin. Mutta siis inhottavia ihmisiä on olemassa Suomessakin ja toivottavasti nämä vankeustuomiot rupeaisivat keräämään suosiota.Ihan alusta melkein loppuun asti.
En edelleenkään näe tässä yhteyttä ketjun aloitukseen eli lapsen raiskaukseen.
- -
On todellisuudessa aivan sama kuka raiskaa ja kenet, koska se on aina tuomittavaa.
Elämme oikeusjärjestelmässä, jossa esim. verot ja tekijänoikeudet ovat tärkeämpiä kuin lapset ja eläimet. Jos heikompiaan raiskaa, kiduttaa tai tappaa, saa rankaistukseksi muutaman kuukauden palkan verran sakkoja ja vuoden-pari lomaa laitoksessa, jossa on paremmat oltavat kuin monilla vanhuksillamme. Saatan olla tyhmä, mutta minulta ei löydy pisaraakaan ymmärrystä tai yhteiskunnan hyväksymää "oikeustajua" tällaisia saastoja kohtaan. Mutta onneksi karma ei lepää vaan tekee väsymättömästi työtään sen puolesta, että paha saa palkkansa:
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/37c72c8c-bdcd-459e-9634-ea8a39bda8bb
Yksi elämä pilattu ja siitä "viiden"vuoden tuomio. Halvalla menee.
Sitä ei voi oikein ymmärtää ettei häntä saada karkoitetuksi tai kansalaisuutta menetetyksi moisen rikoksen jälkeen, koska ihmisoikeudet.