Seksityöntekijät huolehtivat turvallisuudestaan monin eri tavoin (joista osa jo täällä listattuja). Yksi turvallisuutta lisäävä tekijä on myös se, ettei kerro julkisesti kaikista näistä keinoista.
Tätä itsekin mietin, että kauhean yksityiskohtaisesti ei välttämättä kannata kaikkia turvallisuusmekanismejaan avata julkisella foorumilla. Silti yleisellä tasolla asiasta keskustelu on varmasti hyvä, koska tällaisista ketjuista saa myös vinkkejä, miten esim itse voi kiinnittää parempaa huomiota asiaan.
Minusta on myös mielenkiintoista, miten suhtautuminen esim soittamiseen on erilainen eri ihmisillä. Mä en esimerkiksi itse kauheasti tykkää puhua puhelimessa, ja unohdan puhelimessa sovitut asiat helposti, jos en kirjaa niitä puhelun aikana ylös. Siksipä sovin tapaamiset kirjallisesti, ja soittaa voi halutessaan juuri ennen tapaamista (ja hyväksyn tuntemattomat + prepaidit - onhan mulla prepaid itsellänikin), mutta tarkat koordinaatit voi siis saada myös s.postiin. Mutta tässä on siis edellytyksenä se, että on kyennyt selkeään kirjalliseen viestintään ja ennakoimaan elämää sen verran, että tapaaminen on voitu sopia ennakkoon. Jostain syystä mulle tämä kirjallisen viestinnän onnistuminen on paljon tärkeämpää, kuin ääni puhelimessa. Turvattomuuden tunne mulle syntyisi, jos sopisin puhelimitse keikkoja ilman kirjallista vahvistusta, ja ylipäätään ajatus puhelimessa päivystämisestä on henk.koht epämiellyttävä.
Mutta näin me olemme erilaisia, ja tärkeintä on varmaan löytää ne itselle sopivat tavat, ja turvallisuutta edistää hyvin myös tietoinen omista rajoista ja päätöksistä kiinni pitäminen.
Outcallia yksityisasuntoihin tehdessä pyydän osoitteen etukäteen (kadunnumero + rapun kirjain riittää) ja jonkun numeron, mutta tällöinkin hyväksyn prepaidit.