Minulla oli tänään hieman erikoinen kokemus Milenan kanssa. Sovin Milenan kanssa sähköpostitse tapaamisen, ja mainitsin että olin tavannut hänet kerran aikaisemmin viime vuonna. Milena antoi osoitteen ja ohjeisti soittamaan hänelle sieltä, niin hän neuvoisi minut sieltä sitten perille. Tapaamisen sopiminen sinänsä meni siis kaikin puolin sujuvasti.
No, tulin sovittuun aikaan annettuun osoitteeseen, ja Milenan ohjeiden mukaan soitin hänelle, jotta hän neuvoisi minut perille asuntoonsa. Puhelimessa Milena kuitenkin yllättäen alkoi tenttaamaan, että olinko tavannut hänet edellisellä kerralla tässä samassa paikassa. Edellisestä tapaamisesta oli yli vuosi, niin en enää muistanut tuon tapaamisen tarkkaa paikkaa. Muistin vain, että edellinen tapaaminen oli ainakin samalla alueella, joten arvelin että se oli varmaan sama paikka. Kun en osannut sanoa varmaa vastausta, niin intuitioonsa ja turvallisuuteensa vedoten Milena ilmoitti, että ei haluakaan tavata minua. Ilmeisesti tämä huono muistini vaikutti jotenkin epäilyttävältä ja hämmentävältä, joten Milena ei uskonut että olen tavannut hänet aikaisemmin.
Hieman kyllä jäi harmittamaan, kun tein pitkän matkan Milenan luokse, ja sitten minut vain käännytettiin pois, vaikka meillä oli tapaaminen sovittuna. Olisi varmaan pitänyt käydä vanhat sähköpostimme läpi ennen tapaamista, mutta en osannut etukäteen arvata että edellisen tapaamisen osoitteella olisi mitään merkitystä. Milena ei kuitenkaan kysynyt asiasta mitään tapaamisesta sovittaessa. Jälkikäteen tarkistin vanhoista sähköposteista, että viime vuoden tapaaminen olikin ollut eri osoitteessa (mutta suhteellisen lähellä kuitenkin), joten sinänsä ymmärrän että kuulostin varmaan hämmentävältä puhelun aikana.
Ensimmäinen tapaamiseni Milenan kanssa viime vuonna oli kyllä kaikin puolin ihan onnistunut ja miellyttävä kokemus, ja sain käsityksen, että olisin tervetullut tapaamaan häntä uudelleenkin. Näin ollen oli todella yllättävää, että nyt kävi näin. Muiden palveluntarjoajien kanssa minulla ei ole koskaan tapahtunut mitään vastaavaa.
Toki palveluntarjoajilla on oikeus valita asiakkaansa, mutta silti jäi hieman paha mieli tästä tapauksesta.