^^ Kiusaamisesta olen samaa mieltä, että se on pyllystä. Tässä vaan taitaa olla merkittävä tulkintaero meidän ihmisten välillä. Itse miellän tällaisen foorumin tapauksessa kiusaamiseksi toistuvan joihinkin kirjoittajiin kohdistuvan negatiivisen kommentoinnin, jota täälläkin välillä esiintyy. Samoin joillekin kirjoittajille jaellaan punarepuja ihan systemaattisesti, kuten täälläkin on mainittu.
Sen sijaan kiusaamiseksi en osaa mieltää kirjoituksia, joissa ei mainita mitään nikkiä, vaan kommentoidaan lähinnä jotain ilmiötä tai käyttäytymisen piirrettä - etenkin, jos se koetaan yleisesti ottaen häiritsevänä. Tätä voisi verrata vaikkapa siihen, että joku örveltää baarissa niin, että muita ärsyttää. Pitäisikö silloin olla hiljaa, poistua itse baarista, huomauttaa örveltäjää käytöksestään tai jotain muuta? On myös mahdollista, että örveltäjälle naureskellaan ihan IRL. Tästähän saattaa toki örveltäjä loukkaantua tai joskus joku sivustaseuraajakin. Olisiko kuitenkin mahdollista, että örveltäjä itsekin korjaisi käyttäytymistään niin, että muillakin siinä hänen ympärillään olisi mukavaa? Jotkut kykenevät korjaamaan käyttäytymistään, jotkut eivät.
Toistan itseäni, mutta örveltämisen kommentointia en osaa itse pitää kiusaamisena, kun se ei kohdistu örveltäjän henkilöön (voihan tämä olla selvin päin mukavakin henkilö) tai tällaisen foorumin tapauksessa kirjoittajan nimimerkkiin.