Muutama asiakas on sanonut, että eivät tykkää siitä, kun hipelöin heidän pallejaan. Silloin olen pahoitellut hipelöintiä ja kiittänyt palautteesta. Ja se minun aikaisempi, surullisenkuuluisa sänkyni oli niin surkeaa palvelua, että minulla oli paha olo sen käyttämisestä asiakkaiden palveluun jo ennen kuin kukaan edes rohkaistui antamaan siitä huonoa palautetta.
Mä olen kanssa (kerran) saanut palautetta, ettei saa hiplata. Kilttinä tyttönä lopetin tietty.
Vuokrakämpissä keikkailevana sängyt on, mitä on, ja usein on ikävä omaa futonia. Pari kertaa myös asiakas todennut, että liian pehmeä sänky. Yritän nyt kovasti tuijottaa vuokrailmojen sänkyjä ja valita parempia.
Yritän myös parhaani mukaan tarjota asiakkaalle mahdollisuuksia antaa palautetta tapaamista ennen (saa kääntyä vaikka ovelta!), sen aikana, ja lopussa, kyselen fiiliksiä ja toiveita, ym. Palaute,
myös kritiikki on tervetullutta, ja se on myös tarpeellista oman toiminnan kehittämisessä.
MUTTA jos puhutaan palvelusta
valittamisesta, niin mulle tulee mieleen juurikin joko ehdoista vänkääminen, tai jälkikäteen jossain netissä ruikuttaminen. Ja kumpikin joutaa toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, sekä ignoreen.
Asiakaspalaute ja kritiikki siis oikein tervetullutta ja johtaa tsemppiin ja yritykseen parantaa, valittajat ruikuttakoot keskenään. (Ja tää pätee mun mielestä kaikkeen asiakaspalveluun, jota on tullut tehtyä roolissa ja asemassa jos toisessakin, ja kyllä, ekoissa työpaikoissa jossain kaupan kassalla itkin, kun asiakkaat kaatoi oman pahan mielensä ja huonon päivänsä mun niskaan, mutta elämä opettaa.)