Melkoista draamaa.
Pelkästään että tallettaa viestit puhelimeensa pitkäaikaisesti saa jättämään välistä.
Pelkästään että tallettaa viestit puhelimeensa pitkäaikaisesti saa jättämään välistä.
Uutiset:
Melkoista draamaa.
Melkoista draamaa.
Näinhän nykyiset pikaviestimet (whatsapp) toimii oletusarvoisesti. Kuuluuko hupakoiden poistaa muka vanhoja keskusteluja tapaamisen jälkeen? Mun mielestä hyvä, jos säilyttävät, niin tietävät ainakin että oon se sama asiakas samalla numerolla.
Voisiko ylläpito sitten siirtää täältä tämän whatsapp viestien säilytystä koskevan keskustelun johonkin omaan ketjuun jos se on mahdollista koska mä en usko olevani ainut joka tykkää siitä että tietää ketä odottaa paikalle tulevan?
Tuolla logiikalla että asiakkaan yksityisyys vaarantuisi jos whatsapp viestit säilyvät samaan tyyliin kuin sähköposti viestit eikö kaikkien alalla olevien pitäisi käyttää esimerkiksi Signal tai vaikka wickr sovellusta? Kik oli minulla joskus käytössä mutta se muistaakseni päivittyi jotenkin ettei toiminut hetkeen.
Jos haluaa poistaa itseltään whatsapp viestit, sehän onnistuu ilman sitä ajastintakin?
Ei tehdä asioista liian hankalia.
Jos minun tyyli tehdä asioita ei jotain miellytä, on olemassa muita palveluntarjoajia.
Miksi mun pitäisi päästää mun palveluista nauttimaan joku joka edes ajattelee musta ala arvoiseen sävyyn tai ei halua noudattaa ilmoituksen ohjeita, esimerkiksi sitä pientä esittäytymistä? En ole ikinä vuotanut tietoja asiakkaista minnekkään enkä nää siihen syytä.
Ja lisäksi jos hypoteettisesti työpuhelimena katoaisi saisin sen etälukittua ja nollattua.. on siinä pääsykoodikin.
Voisiko ylläpito sitten siirtää täältä tämän whatsapp viestien säilytystä koskevan keskustelun johonkin omaan ketjuun jos se on mahdollista koska mä en usko olevani ainut joka tykkää siitä että tietää ketä odottaa paikalle tulevan?
Tuolla logiikalla että asiakkaan yksityisyys vaarantuisi jos whatsapp viestit säilyvät samaan tyyliin kuin sähköposti viestit eikö kaikkien alalla olevien pitäisi käyttää esimerkiksi Signal tai vaikka wickr sovellusta? Kik oli minulla joskus käytössä mutta se muistaakseni päivittyi jotenkin ettei toiminut hetkeen.
Jos haluaa poistaa itseltään whatsapp viestit, sehän onnistuu ilman sitä ajastintakin?
Jos minun tyyli tehdä asioita ei jotain miellytä, on olemassa muita palveluntarjoajia.
Miksi mun pitäisi päästää mun palveluista nauttimaan joku joka edes ajattelee musta ala arvoiseen sävyyn tai ei halua noudattaa ilmoituksen ohjeita, esimerkiksi sitä pientä esittäytymistä? En ole ikinä vuotanut tietoja asiakkaista minnekkään enkä nää siihen syytä.
Ja lisäksi jos hypoteettisesti työpuhelimena katoaisi saisin sen etälukittua ja nollattua.. on siinä pääsykoodikin.
Vaikka itse olen aika lailla tietoturva- ja yksityisyysorientoitunut turskanretale, on minustakin täysin ok säilyttää vanhat Whatsapp-viestiketjut vaikka molemmin puolin ”kassakonetta”. Erottaapa asiakkaat ja hupakot toisistaan vielä muutaman kuukauden päästäkin.
Jos varmuuskopiointi on pois päältä, Whatsapp-viestejä ei tallenneta edes pilvipalveluihin, ainoastaan lähettävään ja vastaanottavaan puhelimeen. Näiden välillä on käytössä ns. päästä päähän salaus, jota ei ole ihan helppo murtaa. Siksi osa EU-maiden viranomaisista haluaisi jopa kieltää Whatsappin ja vastaavat salatut pikaviestimet. Tuossa mielessä Whatsapp on vielä sähköpostiakin turvallisempi. Sähköpostiviestit kun jäävät servereille pyörimään, jos ei niitä erikseen poista. Erilaisten foorumien yksityisviestinnän taas usein pääsee ylläpito halutessaan näkemään ja vaikka kopioimaankin. Mitään salauksiahan näissä ei yleensä ole.
Tuosta asiakkaiden tietojen suojelusta ja työluurin pääsykoodista sekä etälukitus- ja nollausmahdollisuudesta iso plussa Milenalle. Saisi moni muu pt ottaa tuosta mallia. Entistä kiinnostavampaa on tavata joskus Milena-neiti, kun järki ja kauneus tuntuvat asuvan samassa paketissa
Ongelma onkin siinä että vastapuolelta ne viestit eivät häviä ja viestit voivat tulla vuosien päästä uudestaan esille.
Eikös tehdasasetusten palautus, ja sovellusten poisto vanhasta numerosta riitä siivoamaan🤷♀️...
Itse langan asiaan kommentoin, että yleisesti ottaen mielestäni on kummankin etu, että viestihistorian voi säilyttää. Asiakkaallekin voi olla joissain äärimmäisissä tilanteissa (joihin Milenan kaltaisten vastuullisten kotimaisten palveluntarjoajien kanssa ei tosin ole riskiä joutua) etu, että pystyy osoittamaan, minkäluonteisesta tapaamisesta oli kyse, mistä oli sovittu ja millä ehdoilla. Palveluntarjoajan kannalta asialla voi olla isompikin merkitys, että pystyy tarvittaessa osoittamaan, mistä oli sovittu ja mistä ei.