Hei.Moi
Lainaus
Iso kiitos aiheesta. Tosi ajankohtainen kuten aina. Oon tästä paljon puhunut vuosikaudet omissa pienissä ympyröissäni. Vaatii hullusti rohkeutta puhua niiden ulkopuolella. Musta on todella kunnioitettavaa kun joku joskus uskaltaa kyseenalaistaa seksibisneksen illuusioita ja rohkenee puhua ihan oikeista ongelmakohdista seksibisneksessä. Ja ennen kaikkea kuunnella ja ymmärtää, jopa hyväksyä ne.Kamalasti ihmettelen olettamusta, että vaatisi rohkeutta kritisoida seksibisnestä. Luepa lehtiä. Ei niissä muuta tehdäkään kun kritisoidaan. Myönteisesti suhtautuvat artikkelit ovat todella vähissä. Mistä sinä luulet johtuvan, että juuri kukaan tähän touhuun osallistuva ei osallistu keskusteluun omalla naamalla ja nimellä riippumatta siitä onko huora vai turska?
Lainaus
täällä siis kritisoida prostituutiota inhorealistisella tyylillä?En ole ylläpitäjä, mutta eikös tämä ole keskustelufoorumi niin eiköhän tuo onnistu.
Lainaus
Juu juu. Ei me koskaan olla kuultukaan mistään varjopuolista. Tämä on ihan uutta.
No tässä varalta *TRIGGER WARNING* herkimmille, ja niille jotka ei kestä kuulla perinteisestä moniongelmaisuudesta. Olen ihan vakavissani nyt että älkää lukeko tätä tekstiä saatikka sen linkkiä, jos ette hyväksy prostituutiobisneksen varjopuoliakin. Todennäköisesti suurin osa asiakaskunnasta ei jaksakaan tätä lukea, mutta ihmisyydestä kiinnostuneemmat ehkä. Elämää ja sen brutaalimpaakin puolta enempi nähneet ja ei-niin-helpolla hätkähtävät, olkaatte te hyvät. Teksti sisältää siis pari tositarinaa ja linkin mun tuttavani tyrkyttämään artikkeliin.
Lainaus
Mun ystävä, tai ei se ole ylintä ystävyyttä vaan lähinnä kuin sisaruutta lapsuudesta asti, eli mun totaalinen arkkivihollinen samoilta kulmilta, kuomani ja kaimani, taakkani ja turvani, ja henkilö jonka kanssa ollaan hyvinkin erottamattomat hyvässä ja pahassa, kirjoittaa enkuksi artikkeleita kokemuksistaan prostituutiossa (ei-kutsumusammattilaisena). Ne on jotain annettavaa perinnöksi, jotain mitä jättää jälkeensä. Siis ihan omasta näkövinkkelistään ja siitä erosta mitä prostituutio on ulospäin vs. sisäpiirissä.Tällä forkalla aika monella on kokemuksia prostituutiosta myyjän tai ostajan roolissa.
Lainaus
Kirjoittaja on siis suomalainen, ei kutsumusammattilainen, vaan kuuluu hiljaiseen enemmistöön jolla on melko monimutkaiset syyt prostituutioonsa.Enemmistö? Mihin väitteesi perustuu?
Lainaus
Mukaan lukien ne narkomaanimiehet, entiset ystävämme ja puolisommekin, jotka joskus elossa yhä ollessaan, rikollisen elämäntapansa ohessa myös myivät seksipalveluja miehille huumeita vastaan,En edes tiedä mistä huumeita saisi niin en voi ostaa huumeilla seksiä. Arvaan, että narkkaritytöt joutuvat antamaan pillua huumediilerille, mutta tämä enemmän tai vähemmän liittyy huumepiireihin ja sen lähipiiriin.
Lainaus
Kauppa kävi, myös pienet paritusringit pyöri huumeiden voimalla. Se mitä asiakas näkee ja kokee on lähes aina eri kuin mitä palveluntarjoaja näkee ja kokee. Illuusio voi oikeastikin olla joskus äärimmäisen taidokas, jos asiakas haluaa siihen tosissaan uskoa.Eli nyt yrität väittää, että kaikki huorat ovat narkkareita etkä kerro tätä vain omasta hyvin kapeasta näkökulmastasi
Lainaus
Seksibisnes on kokonaisuudessaan todellakin epäeettinen.Nyt uskottelet, että sinun ja ystäviesi kokemuksen pohjalta voit tuomita koko bisneksen. Mietipä vielä kertaalleen.
Lainaus
Tää armas vihulaiseni kirjoittaa mm. Nordic Model -sivulle (kyllä, abolitionistien sivulle) siitä syystä, että kokee että ne on enää ainoita jotka välittää myös hänen kokemistaan prostituution varjopuolista.Höpö höpö. Valtaosa julkisuudesta suhtautuu prostituutioon ja seksiä ostaviin asiakkaisiin todella kielteisesti. Mennäänpä muuten huumeongelmaan. Miksi siinä uskotaan, että huumeita ostavia ei pitäisi rangaista? Suomessa edelleen rangaistaan, mutta myyjä saa kovemman tuomion. Nordic model huumeongelmaan voisi olla, että tuomitaan ostajat. Ei myyjiä. Ei myyntiä ilman kysyntää.
Lainaus
Osa seksityöntekijöistä kääntää selkänsä ongelmille ja niistä puhumiselle. Usein syyllistetään niitä joiden taustat on erit kuin omat. Koska ei vain ymmärretä, mikä on ymmärrettävää. Helposti lytätään huonommaksi. Kutsutaan marginaali-ilmiöksi. Esillä julkisuudessa on useimmiten vaan ihmiskauppa vs. täysin vapaa valinta.Eikös Nordic model juuri perustu tälle ajattelulle eli halutaan uskoa, että myyjä on aina uhri. Ei nähdä spektriä kokonaisuudessaan. Ja etkös sinäkin nyt vähän syyllistä niitä, jotka eivät ole huumeiden takia bisneksessä?
Lainaus
Mä en läheskään kaikissa asioissa nosta hattua tälle mun rakkaalle viholliselleni eli tälle kirjoittajalle, mutta se mitä aina ihailen on tuo vahva tahto kertoa totuus, ja rohkeus kertoa se. Itse en uskaltaisi. Moniko meistä yleensäkin kaunistelee lähes kaiken, peittelee ongelmiaan? Ihan siis jo muutenkin kuin markkinointitarkoituksessa.Minä itse kirjoitan nimimerkillä omista lähtökohdistani. Sinun ystäväsi kertoo nimimerkillä omista lähtökohdistaan. Valoitamme samaa ilmiötä eri näkökulmista eikä kummallakaan ole koko totuutta.
Lainaus
Ne jotka sanoo ”Listen to Sex Workers!”, mää olen samaa mieltä. Mutta mulle se tarkoittaa myös niitä seksityöntekijöitä jotka kritisoi seksibisnestä kaikin puolin epäeettiseksi, monenlaisen epätasa-arvon kärjistymäksi, kokonaisuudessaan tai omissa kokemuksissaan. Ei pitäisi kuunnella pelkästään eliittiä joka toisinaan haluaa nähdä sen kaiken vain ruusunpunaisin aurinkolasein. Toki niitäkin pitää kuunnella, mutta muistakaa huorarkia.Eniten ihmettelen käsitystäsi, että uhreja ei kuunnella. Luetko lehtiä?
Lainaus
Meitä on monilla taustoilla, ja ne taustat ei aina näy päällepäin yksilössä. Syy miksi tämä on niin monimuotoinen joukko ihmisiä? Osa tekee ns. vapaan valinnan (syystä tai toisesta), osan valinta on peräisin samoista lähtökohdista kuin miestemme valinnat ryhtyä vaikkapa taparikollisiksi. Ja kaikkea maan ja taivaan välillä. Syyt on harvoin todella yksioikoiset. Mutta älkää lytätkö niitä jotka ei sovi kutsumusammattilaisten narratiiviin. Kaikki me ollaan selviytyjiä omalla tavallamme.Kaikin puolin tarvitaan kuuntelua. Arvostan, että kirjoitat tänne, mutta mielestäni myös sinun pitäisi kuunnella toista osapuolta. Nyt olet samaan aikaan katkera siitä, että eri osapuolia ei kuunnella, mutta haluat uskotella sinun ja vain sinun kertovan totuuden bisneksestä.