SeksiSaitti
Seksi ja rentoutuminen => Maksullinen seksi => Aiheen aloitti: jeejeejerrycotton - Huhtikuu 03, 2025, 22:22:23
-
Miksi jotkut palvelunmainostajat tekee oharit? Peruu tapaamisen? Katoaa kuin tuhka tuuleen?
-
Syitä on miljoona.. Toivottavasti joku pt ottaa kantaa kun aina se on turska joka oharoi.
-
Miksi jotkut palvelunmainostajat tekee oharit? Peruu tapaamisen? Katoaa kuin tuhka tuuleen?
Joitain teorioita:
("vika palveluntarjoajassa")
- eivät todellisuudessa ole palveluntarjoajia, vaan joitain peräkamarin poikia, joista on hauskaa teeskennellä olevansa palveluntarjoajia.
- naisia, joiden elämänhallinta on retuperällä, ja alkoholismi/huumeet/tjsp. vaikuttavat kykyyn tehdä sovittuja asioita.
- eivät todellisuudessa ole palveluntarjoajia, vaan huijareita, eivät välttämättä edes sijaitse Suomessa, ja yrittävät saada rahaa ennakkoon.
("vika asiakkaassa")
- palveluntarjoaja on tullut tulokseen, asiakkaan viestinnän, kollegoiltaan kuulemansa, tai intuitionsa perusteella, jonka mukaan asiakas on ohariolli, vaarallinen, tjsp.
Kohdassa "vika palveluntarjoajassa", mitään tuollaisia ei asiakkaan kannata tavata -- myös asiakkaalle on hyvin tärkeää pyrkiä ottamaan selvää siitä, että onko palveluntarjoaja oikeasti sitä, vai ei. Itse väittäisin, että tällä (tai muilla) foorumeilla kirjoittelevat suomalaiset palveluntarjoajat, tai muista syistä tunnetut suomalaiset palveluntarjoajat, ovat todennäköisesti todellisia. Muihin syihin lukeutuu esimerkiksi omat nettisivut, onlyfans toiminta, maininnat valtamediassa, rapsat.
Kohdassa "vika asiakkaassa" taas ... vaikka asiakkaassa ei olisi vikaa, jos intuitio sanoo palveluntarjoajalle muuta, niin sitten ei onnistu.
-
Vaikea sanoa, meitä ihmisiä on moneen junaan. Oharointi on kusipäistä.
-
Esim. koska heitä ei oikeasti kiinnosta sinun seksuaalisten tarpeiden tyydyttäminen, vaan siitä saatava raha.
Jos heitä ei vain sillä hetkellä huvita ja kassa on kunnossa ...ja on jotain mukavampaa tekemistä, kuten Salkkareiden katsominen, niin se vie helposti voiton.
Jälkikäteen ei sitten vain jaksa selitellä, joten helpointa on vain ghostata asiakas.
-
^ toki täytyy olla kiinnostunut siitä työstä mitä tekee, mutta yrityksen ja yrittäjän pitää olla kiinnostunut siitä työstä saatavasta korvauksesta tai yrityksellle käy huonosti.
Noin yleensä oharointi ja ghostaaminen on perseestä jos sopimus on jo syntynyt ja se ansaitsee yleisen paheksunnan oli kyse kummasta tahansa.
-
Tämä alahan vetää jos jonkinlaista pimatsua kokeilemaan perseen myyntiä, mutta vain harvoista on kuitenkaan pitempään pt:n uraan, joka on psyykkisesti ja fyysisestikin ihan täyttä duunia, jos sillä elää aikoo. Toki hyvin palkattua, jos saa vähän nimeä ja asiakaskuntaa.
Pari-kolme kertaa olen ajanut pelimestoille pitkänkin viestittelyn jälkeen ja tullut oharoiduksi. Kerran ajelin vieraaseen kaupunkiin puhuttuani naisen kanssa pitkät pätkät puhelimessa ja kaupunkiin saapuessani ämmän luuri mykistyi. Tässä tapauksessa en käytä sanaa huora, koska se on ammattinimike eikä haukkumasana tässä forkan kontekstissa.
Osa noista oharoijista on varmaan päihteiden käyttäjiä, epävakaita tai muuten psyykkisesti ongelmaisia tai sitten aloittelevia, joilla vaan menee pupu pöksyyn. Veikkaisin ihan mutulla, että tuossa nuo pääsyyt, kun ei edes raha kelpaa.
Mutta voi että tuolla siviilideittimaailmassa sitä vasta ghostataankin. Ihmiset vain häviää jonnekin. No sovittuja deittejä ei ole sentään oharoitu kuin kerran. Joka tapauksessa, isolta osalta ihmisiä on käytöstavat hukassa, oli skene mikä vaan.
-
Mun veikkaus on kans toi mitä Jämeräpartainen insinööri jo hyvin avasi.
Itse en ole koskaan tehnyt ohareita tahallani, kaksi kertaa reilun vuoden aikana mulle on käynyt ihan rehellinen vahinko kalenterimerkintöjen kanssa ja silloin olen sekä pahoittelut, että tarjonnut uutta aikaa alennuksella korvaukseksi.
-
Miksi jotkut palvelunmainostajat tekee oharit? Peruu tapaamisen? Katoaa kuin tuhka tuuleen?
Joitain teorioita:
("vika palveluntarjoajassa")
- eivät todellisuudessa ole palveluntarjoajia, vaan joitain peräkamarin poikia, joista on hauskaa teeskennellä olevansa palveluntarjoajia.
- naisia, joiden elämänhallinta on retuperällä, ja alkoholismi/huumeet/tjsp. vaikuttavat kykyyn tehdä sovittuja asioita.
- eivät todellisuudessa ole palveluntarjoajia, vaan huijareita, eivät välttämättä edes sijaitse Suomessa, ja yrittävät saada rahaa ennakkoon.
("vika asiakkaassa")
- palveluntarjoaja on tullut tulokseen, asiakkaan viestinnän, kollegoiltaan kuulemansa, tai intuitionsa perusteella, jonka mukaan asiakas on ohariolli, vaarallinen, tjsp.
Kohdassa "vika palveluntarjoajassa", mitään tuollaisia ei asiakkaan kannata tavata -- myös asiakkaalle on hyvin tärkeää pyrkiä ottamaan selvää siitä, että onko palveluntarjoaja oikeasti sitä, vai ei. Itse väittäisin, että tällä (tai muilla) foorumeilla kirjoittelevat suomalaiset palveluntarjoajat, tai muista syistä tunnetut suomalaiset palveluntarjoajat, ovat todennäköisesti todellisia. Muihin syihin lukeutuu esimerkiksi omat nettisivut, onlyfans toiminta, maininnat valtamediassa, rapsat.
Kohdassa "vika asiakkaassa" taas ... vaikka asiakkaassa ei olisi vikaa, jos intuitio sanoo palveluntarjoajalle muuta, niin sitten ei onnistu.
Kyllä aika lailla nämä, mutta lisätään oikea sairastuminen. 2 kertaa olen uran aikana joutunut perumaan tapaamisen sairastumisen vuoksi. Veikkaan että eivät uskoneet että olisin oikeasti kipeä, mutta minkäs teet.
-
Miksi jotkut palvelunmainostajat tekee oharit? Peruu tapaamisen? Katoaa kuin tuhka tuuleen?
Joitain teorioita:
("vika palveluntarjoajassa")
- eivät todellisuudessa ole palveluntarjoajia, vaan joitain peräkamarin poikia, joista on hauskaa teeskennellä olevansa palveluntarjoajia.
- naisia, joiden elämänhallinta on retuperällä, ja alkoholismi/huumeet/tjsp. vaikuttavat kykyyn tehdä sovittuja asioita.
- eivät todellisuudessa ole palveluntarjoajia, vaan huijareita, eivät välttämättä edes sijaitse Suomessa, ja yrittävät saada rahaa ennakkoon.
("vika asiakkaassa")
- palveluntarjoaja on tullut tulokseen, asiakkaan viestinnän, kollegoiltaan kuulemansa, tai intuitionsa perusteella, jonka mukaan asiakas on ohariolli, vaarallinen, tjsp.
Kohdassa "vika palveluntarjoajassa", mitään tuollaisia ei asiakkaan kannata tavata -- myös asiakkaalle on hyvin tärkeää pyrkiä ottamaan selvää siitä, että onko palveluntarjoaja oikeasti sitä, vai ei. Itse väittäisin, että tällä (tai muilla) foorumeilla kirjoittelevat suomalaiset palveluntarjoajat, tai muista syistä tunnetut suomalaiset palveluntarjoajat, ovat todennäköisesti todellisia. Muihin syihin lukeutuu esimerkiksi omat nettisivut, onlyfans toiminta, maininnat valtamediassa, rapsat.
Kohdassa "vika asiakkaassa" taas ... vaikka asiakkaassa ei olisi vikaa, jos intuitio sanoo palveluntarjoajalle muuta, niin sitten ei onnistu.
Kyllä aika lailla nämä, mutta lisätään oikea sairastuminen. 2 kertaa olen uran aikana joutunut perumaan tapaamisen sairastumisen vuoksi. Veikkaan että eivät uskoneet että olisin oikeasti kipeä, mutta minkäs teet.
Ihan mielenkiinnosta, kun peruit sairastumisesi takia tapaamisen/ tapaamisia niin saitko soittaessasi kuulla kuinka tuhlaat ihmisten aikaa, sovit asioita joita sulla ei ole aikomustakaan pitää, ja että olet muutenkin yksi ihmispaska?
Otanta toki todella pieni, mutta oli pakko kysyä niin näkee onko eroja käytöksessä jos myyjä sairastuu verrattuna siihen että ostaja sairastuu.
-
Ammattimainen huora ja huoripukki eivät tee ohareita.
-
Miksi jotkut palvelunmainostajat tekee oharit? Peruu tapaamisen? Katoaa kuin tuhka tuuleen?
Joitain teorioita:
("vika palveluntarjoajassa")
- eivät todellisuudessa ole palveluntarjoajia, vaan joitain peräkamarin poikia, joista on hauskaa teeskennellä olevansa palveluntarjoajia.
- naisia, joiden elämänhallinta on retuperällä, ja alkoholismi/huumeet/tjsp. vaikuttavat kykyyn tehdä sovittuja asioita.
- eivät todellisuudessa ole palveluntarjoajia, vaan huijareita, eivät välttämättä edes sijaitse Suomessa, ja yrittävät saada rahaa ennakkoon.
("vika asiakkaassa")
- palveluntarjoaja on tullut tulokseen, asiakkaan viestinnän, kollegoiltaan kuulemansa, tai intuitionsa perusteella, jonka mukaan asiakas on ohariolli, vaarallinen, tjsp.
Kohdassa "vika palveluntarjoajassa", mitään tuollaisia ei asiakkaan kannata tavata -- myös asiakkaalle on hyvin tärkeää pyrkiä ottamaan selvää siitä, että onko palveluntarjoaja oikeasti sitä, vai ei. Itse väittäisin, että tällä (tai muilla) foorumeilla kirjoittelevat suomalaiset palveluntarjoajat, tai muista syistä tunnetut suomalaiset palveluntarjoajat, ovat todennäköisesti todellisia. Muihin syihin lukeutuu esimerkiksi omat nettisivut, onlyfans toiminta, maininnat valtamediassa, rapsat.
Kohdassa "vika asiakkaassa" taas ... vaikka asiakkaassa ei olisi vikaa, jos intuitio sanoo palveluntarjoajalle muuta, niin sitten ei onnistu.
Kyllä aika lailla nämä, mutta lisätään oikea sairastuminen. 2 kertaa olen uran aikana joutunut perumaan tapaamisen sairastumisen vuoksi. Veikkaan että eivät uskoneet että olisin oikeasti kipeä, mutta minkäs teet.
Ihan mielenkiinnosta, kun peruit sairastumisesi takia tapaamisen/ tapaamisia niin saitko soittaessasi kuulla kuinka tuhlaat ihmisten aikaa, sovit asioita joita sulla ei ole aikomustakaan pitää, ja että olet muutenkin yksi ihmispaska?
Otanta toki todella pieni, mutta oli pakko kysyä niin näkee onko eroja käytöksessä jos myyjä sairastuu verrattuna siihen että ostaja sairastuu.
No miun kohdalla ei tullut haukkuja mutta rivien välistä kyllä luin että ei välttämättä myöskään uskottu että olen oikeasti kipeä.
Mie en myöskään hauku ajan perujia/siirtäjiä enkä edes oharin tekijöitä. Ei maksa vaivaa ja syö liikaa energiaa. Parempi keskittää energiat oikeasti paikalle saapuvien asiakkaiden viihdyttämiseen :)
-
Joitain teorioita:
("vika palveluntarjoajassa")
- eivät todellisuudessa ole palveluntarjoajia, vaan joitain peräkamarin poikia, joista on hauskaa teeskennellä olevansa palveluntarjoajia.
- naisia, joiden elämänhallinta on retuperällä, ja alkoholismi/huumeet/tjsp. vaikuttavat kykyyn tehdä sovittuja asioita.
- eivät todellisuudessa ole palveluntarjoajia, vaan huijareita, eivät välttämättä edes sijaitse Suomessa, ja yrittävät saada rahaa ennakkoon.
("vika asiakkaassa")
- palveluntarjoaja on tullut tulokseen, asiakkaan viestinnän, kollegoiltaan kuulemansa, tai intuitionsa perusteella, jonka mukaan asiakas on ohariolli, vaarallinen, tjsp.
Kohdassa "vika palveluntarjoajassa", mitään tuollaisia ei asiakkaan kannata tavata -- myös asiakkaalle on hyvin tärkeää pyrkiä ottamaan selvää siitä, että onko palveluntarjoaja oikeasti sitä, vai ei. Itse väittäisin, että tällä (tai muilla) foorumeilla kirjoittelevat suomalaiset palveluntarjoajat, tai muista syistä tunnetut suomalaiset palveluntarjoajat, ovat todennäköisesti todellisia. Muihin syihin lukeutuu esimerkiksi omat nettisivut, onlyfans toiminta, maininnat valtamediassa, rapsat.
Kohdassa "vika asiakkaassa" taas ... vaikka asiakkaassa ei olisi vikaa, jos intuitio sanoo palveluntarjoajalle muuta, niin sitten ei onnistu.
Erinomainen lista. Sitten on vielä yksi perumisen syy, joka tuosta puuttuu ja jota kukaan ei varmaan myönnä, mutta joillain palveluntarjoajilla yksi parhaiden vakkareiden kanta-asiakaseduista on priority lane. Eli jos jos olet varannut ajan, mutta sitten myyjän suosikkivakkari kyselee samaa aikaa niin myyjä saattaa ottaa vakkarin siihen tilalle ja peruuttaa alkuperäisen ajan. Kaikki eivät näin tee ja ne jotka tekevät, eivät tietenkään sitä missään huutele tai asiaa julkisesti myönnä, mutta näin kyllä välillä tapahtuu.
Eikä siinä ole mitään ihmeellistä. Lentoyhtiöilllä ja hotelleilla tietyn tason kantiksilla on etuoikeus. Ja yökerhoillakin, esim. Kallessa on oikein oma puoli kanta-asiakkaille, josta pääsee muun jonon ohi sisään. Myyjälle on ihan ymmärrettävää priorisoida rahaa säännöllisesti ja usein tuovaa vakkaria varsinkin, kun suosikkivakkarin tapaamiset saattavat olla myyjälle vielä helpompia ja mieluisampia tapaamisia. Harmillista asiakkaalle, mutta bisnes on bisnestä.
-
Vähän eri asioita kuitenkin tarjota avoimesti kantisetuja vs. perua jo sovittuja juttuja vain tällaisesta syystä. Etenkin kun asiakkaalle korvaavan palvelun löytyminen ei ole mikään itsestäänselvyys. Joten jos harrastaa omituisia peruutuksia, niin siitä sietäisi kertyä tietynlainen maine.
-
Sehän nyt olis silkkaa tyhmyyttä tehdä oharit tai perua asiakas vakkarin alta pois. Se vakkari tuo sen rahan joka tapauksessa, kun löytyy sopiva vapaa aika. Kun ottaa molemmat, tuplaa liksansa 👌Ja hyvällä tuurilla saa vielä uuden vakkarinkin asiakkaasta, jolle ei tehnyt ohareita / perunut.
-
Sitten on vielä yksi perumisen syy, joka tuosta puuttuu ja jota kukaan ei varmaan myönnä, mutta joillain palveluntarjoajilla yksi parhaiden vakkareiden kanta-asiakaseduista on priority lane. Eli jos jos olet varannut ajan, mutta sitten myyjän suosikkivakkari kyselee samaa aikaa niin myyjä saattaa ottaa vakkarin siihen tilalle ja peruuttaa alkuperäisen ajan.
Mihin tälläinen tieto perustuu?
Itselläni on ehdottomasti ja avoimesti priority lane VARAUSVAIHEESSA, jos oon vaikka tiedottanut keikkapäivät ja tulee useampi kysely samalle ajalle. Mutta edes mieluinen vakkari ei mene jo sovitun varauksen päälle vaan alkuperäistä kunnioitetaan aina. Varsinkin, koska vakkari on yleensä saattanut kuulla hieman ennen muita vapaista ajoista (usein väh. arvion edellisellä tapaamisella koska seuraava kerta onnistuisi) nimenomaan jotta pääsee varaamaan ekana, jos hän itse vitkuttelee ajanvarauksen kanssa niin too bad, so sad ❤️🩹
Yleensä pientä tetristä pelaamalla ajat kyllä saadaan jotenkin sopimaan.
-
Sehän nyt olis silkkaa tyhmyyttä tehdä oharit tai perua asiakas vakkarin alta pois. Se vakkari tuo sen rahan joka tapauksessa, kun löytyy sopiva vapaa aika. Kun ottaa molemmat, tuplaa liksansa 👌Ja hyvällä tuurilla saa vielä uuden vakkarinkin asiakkaasta, jolle ei tehnyt ohareita / perunut.
💯 tämä
-
Nyt menee kevyesti off-topic, mutta tilanne tuli just vastaan ja liittyy tähän prioriry laneen:
Rakkaat asiakkaat, jos käytätte Telegramia (ja vissiin Signaliakin) numero piilottuna ja poistelette meidän chatteja välissä, ei ole mitään tapaa tiedottaa sulle ennen muita vapaista ajoista vaikka olisit sitä toivonut 😕
-
Sehän nyt olis silkkaa tyhmyyttä tehdä oharit tai perua asiakas vakkarin alta pois. Se vakkari tuo sen rahan joka tapauksessa, kun löytyy sopiva vapaa aika. Kun ottaa molemmat, tuplaa liksansa 👌Ja hyvällä tuurilla saa vielä uuden vakkarinkin asiakkaasta, jolle ei tehnyt ohareita / perunut.
💯 tämä
Vahvasti tämä :)
-
Eräs useamman vuoden alalla toiminut henkilö teki mulle kahteen kertaan noin, että samalle päivälle sovittu aika ei yhtäkkiä enää ollutkaan vapaa. Ei mitään muuta selitystä kuin hups. No kolmatta kertaa en enää koittanut.
Hän ei ole nyt hetkeen ilmoitellut, enkä tietenkään tiedä mistä oikeasti oli kyse. Mutta uskon kyllä vahvasti ihmisen kykyyn tehdä myös sellaisia asioita, jotka on silkkaa tyhmyyttä.
-
Vähän eri asioita kuitenkin tarjota avoimesti kantisetuja vs. perua jo sovittuja juttuja vain tällaisesta syystä. Etenkin kun asiakkaalle korvaavan palvelun löytyminen ei ole mikään itsestäänselvyys. Joten jos harrastaa omituisia peruutuksia, niin siitä sietäisi kertyä tietynlainen maine.
Sehän nyt olis silkkaa tyhmyyttä tehdä oharit tai perua asiakas vakkarin alta pois. Se vakkari tuo sen rahan joka tapauksessa, kun löytyy sopiva vapaa aika. Kun ottaa molemmat, tuplaa liksansa 👌
💯 tämä
Olen täsmälleen samaa mieltä kolmen edellä olevan kommentoijan kanssa enkä todellakaan kannata sellaista toimintaa. Näin asiakkaana sitä kärsii näistä perutuuksista todella paljon ja ne ovat asiakkaalle usein jopa paljon isompi menetys ja harmi kuin myyjälle. Mutta sellaista kuitenkin jotkut myyjät tekee.
Mutta ei sitä nyt ihmetellä kannata, kyllä tällä alalla tehdään muitakin epäammattimaisia tai asiakasepäystävällisiä juttuja, tämä on vielä kevyemmästä päästä. Kuten Palvelunostaja tuossa edelläˆ realistisesti totesi:
Uskon kyllä vahvasti ihmisen kykyyn tehdä myös sellaisia asioita, jotka on silkkaa tyhmyyttä.
Tällä alalla myyjiä on monenlaisia, alan käytännöt monenkirjavat ja asiakkaan kuluttajansuoja olematon. Seksinmyyntiala muistuttaa monessa suhteessa taksialaa, on monenlaista yrittäjää ja markkina kuin villi länsi. Toisaalta ei tässä nyt ole välttämättä mitään poikkeuksellista: kuten todettu, kantisten priority lane on ihan tavanomaista monessa kuluttajabisneksessä, esim. ravintolat, yökerhot, lentoyhtiöt ja hotellit ja vieläpä ihan avoimesti, vaikakaan eivät varsinaisesti pidä siitä erikseen ääntä. Lentoyhtiöthän ylibuukkaa lentoja jopa ihan tarkoituksella ja jos se realisoituu, ei ne koskaan ole kantiksia ne matkustajat, jotka reroutataan.
-
Eräs useamman vuoden alalla toiminut henkilö teki mulle kahteen kertaan noin, että samalle päivälle sovittu aika ei yhtäkkiä enää ollutkaan vapaa. Ei mitään muuta selitystä kuin hups. No kolmatta kertaa en enää koittanut.
Hän ei ole nyt hetkeen ilmoitellut, enkä tietenkään tiedä mistä oikeasti oli kyse. Mutta uskon kyllä vahvasti ihmisen kykyyn tehdä myös sellaisia asioita, jotka on silkkaa tyhmyyttä.
Yhden pt:n kanssa käynyt vähän samaan tyyliin ja toisella kertaa ei edes viitsinyt keksiä myöskään mitään muuta syytä kuin hups... No taisikin olla jonkinlainen tähdenlento alalla. Kolmatta kertaa en luonnollisestikaan testannut.
-
Pakko sanoa kyllä, että mulla ei oo mitään kantisten etuajo-oikeutta. Annan toki tutuille mahdollisuuden varsilla ennakkoon, mutta yhtäkään jo sovittua aikaa en peru siksi, että joku toinen "parempi" olisi tulossa tilalle. Mun mielestä sellainen aikojen peruminen olisi huonoksi maineelle luotettavana palveluntarjoajana.
-
Sehän nyt olis silkkaa tyhmyyttä tehdä oharit tai perua asiakas vakkarin alta pois. Se vakkari tuo sen rahan joka tapauksessa, kun löytyy sopiva vapaa aika. Kun ottaa molemmat, tuplaa liksansa 👌Ja hyvällä tuurilla saa vielä uuden vakkarinkin asiakkaasta, jolle ei tehnyt ohareita / perunut.
Tämä idea tietenkin edellyttää sitä, että vakkarilla ei ole useampia vaihtoehtoja.
Kerran aikani on peruttu tai siirretty siviilityöesteen takia maanantaista tiistaiksi.
Viime kuussa aika peruttiin ensin vastasairauden takia (norovirusta oli liikkeellä).
Myös siirretty aika peruttiin, koska PT katsoi, ettei ollut vielä täysin terve. Tuossa siis siirtyi sovittu aika kahdella viikolla. Tosin siinä välissä ehdin vierailla toisen vanhan tutun uudessa paikassa.
Kuitenkin julkisen markkinoinnin lisäksi henkilökohtainen kontakti on usein taikasana, joka johtaa tapaamiseen.
Jos pitää valita kahden PT:n välillä, joista toinen viestii niukasti ja toinen osoittaa vastauksissa olevansa kiinnostunut asiakkaasta, niin asiakas valitsee useammin jälkimäisen. Näin omakohtaisena kokemuksenani.
-
Sitten on vielä yksi perumisen syy, joka tuosta puuttuu ja jota kukaan ei varmaan myönnä, mutta joillain palveluntarjoajilla yksi parhaiden vakkareiden kanta-asiakaseduista on priority lane. Eli jos jos olet varannut ajan, mutta sitten myyjän suosikkivakkari kyselee samaa aikaa niin myyjä saattaa ottaa vakkarin siihen tilalle ja peruuttaa alkuperäisen ajan.
Mihin tälläinen tieto perustuu?
Minun kohdallani kokemukseen, suosikkivakkarina. En ole sitä pyytänyt, mutta muutamaan otteeseen vakkarini on järjestellyt kalenteriaan uusiksi saadakseen aikaikkunamme kohtaamaan. Ei varmasti perunut, vaan sovitellut taitavana neuvottelijana uusiksi jonkun muun varauksen, tuskin asiakkaalle jäänyt edes mielikuvaa oharoinnista/perumisesta/ohituskaistasta.
-
^^Todennäköisesti sillä vakkarilla on useampiakin vaihtoehtoja. Käy muualla välillä, jos aikataulut ei natsaa ja tulee sitten taas, kun ne natsaa. Sama se on, milloin se sen rahan tuo.
^Vakkareille tulee kyllä useinkin järjesteltyä kalenteria ja tarjottua ohituskaistaa, mutta vain siviilielämän puolesta. Ei koskaan toisen asiakkaan takia.
-
Itselläni on usein aika kapeat aika ikkunat, missä tapaaminen onnistuu. Vaihtoehtoja on usein vähän, koska pääosa pt:stä on täällä vain lyhyellä parin päivän keikalla tai itse olen vain käväisemässä hänen paikkakunnallaan tai sillä suunnalla. Eli, jos ei osu, niin sitten vakiompikin vierailuväli saattaa helposti venyä vuoteenkin. Sille ei tietenkään voi mitään, enkä kyllä odota, että kukaan alkaisi säätää mitään vuokseni. Ja onko sitä edes vakkari, jos käy max 2-3krt vuodessa, vaikka kävisikin pt:n jokaisella keikalla, missä paikkakunnat osuu samaksi.😄 Tuon vuoksi yritän aina olla varaamassa ajoissa. Ehkä sen verran vakkari kuitenkin olen, että saan yleensä varattua pidemmänkin ajan päähän.
-
Pakko sanoa kyllä, että mulla ei oo mitään kantisten etuajo-oikeutta. Annan toki tutuille mahdollisuuden varsilla ennakkoon, mutta yhtäkään jo sovittua aikaa en peru siksi, että joku toinen "parempi" olisi tulossa tilalle. Mun mielestä sellainen aikojen peruminen olisi huonoksi maineelle luotettavana palveluntarjoajana.
Joillain on, enemmistöllä ehkä ei. Lienee harvinaisempaa päätoimisemmilla ja yleisempää sellaisilla sivutoimisemmilla, jotka eivät muutenkaan hae laajaa asiakaskuntaa ja tunnettuutta vaan haluavatkin keskittyä vain vakkareihin. Osahan toimii niin, että sitten kun omiin tarpeisiin sopivaa vakkarikuntaa on kertynyt riittävästi, uusia ei enää oteta tai otetaan hyvin satunnaisesti. Vakkareiden priorisointi on monella ihan tietoinen valinta ja strategia. Riippuu siitä, mitä tavoittelee ja millaisen strategian on valinnut.
Ainahan vakkarin suosiminen ei tarkoita toisen asiakkaan täyttä peruuttamista vaan se voi toimia ärhäkän kuvaamalla tavallakin, eli että siirrellään muita aikoja ja raivataan sillä tavalla tilaa vakkarille. Ja sellaista itse asiassa harrastaa vieläkin useampi myyjä ilman että kyseessä on mikään vakkarin priority lane vaan ihan siksi, että jotkut koettaa maksimoida asiakasmäärät lyhyellä aikavälillä. Edellinen onkin halunnut pidemmän ajan tai samalle illalle samaan aikaan olisi tulossa toinenkin, joka ei pääse muuna aikana tai seuraavana päivänä, niin sitten ensin varannut saakin viestin, että sopisiko siirtää pari tuntia myöhemmin tai seuraavalle illalle. Tällaiseen törmää jopa aika usein. Ehkä lyhytnäköistä toimintaa, mutta jos välitön rahantarve on kova niin sitten sellaistakin tehdään.
Tässä lajissa on ylipäätään niin, että eri myyjillä on hyvin erilaisia tapoja ja yleensä myyjät tuntevat vain omansa ja tuttujen kollegojen tavat. Asiakkailla taas on monesti kokemusta paljon suuremmasta joukosta erilaisia myyjiä laidasta laitaan. Ja voin vakuuttaa, että se laidasta laitaan -väli on aika leveä ja siihen mahtuu melkoinen kirjo. Osa on rationaalisia, osalla ei ole mitään tekemistä rationaalisuuden kanssa. Mieleen ei tule yhtään tämän lajin kauppatapaa, etikettitapaa tai muuta ns. kirjoittamatonta sääntöä, joka pätisi ihan jokaisen myyjän kohdalla tai edes yli 90%:n kohdalla. Sehän tästä hommasta asiakkaalle niin vaikeaa tekeekin. Ja kuluttajariitalautakuntaan ei voi valittaa, kuluttajaneuvonta palvele turskia eikä kuluttaja-asiamies taida valvoa tätä alaa ;D
Tässä on toki myös paikkakuntakohtaisia eroja, koska kyse on kysynnästä ja tarjonnasta. Mutta niin kauan kuin kysyntä ylittää reilusti tarjonnan, asiakkaat joutuvat sietämään ja kestämään monenlaista sellaisilla paikkakunnilla, joissa on myyjän markkinat.
-
Pakko sanoa kyllä, että mulla ei oo mitään kantisten etuajo-oikeutta. Annan toki tutuille mahdollisuuden varsilla ennakkoon, mutta yhtäkään jo sovittua aikaa en peru siksi, että joku toinen "parempi" olisi tulossa tilalle. Mun mielestä sellainen aikojen peruminen olisi huonoksi maineelle luotettavana palveluntarjoajana.
Itselläni ollut juuri tämä mielikuva.
Vakkareille tarjotaan ensin aikoja, uudet saa sitten mitä jää jäljelle.