Hei kaikille
Usein kohtaan tilanteen, jossa asiakas pyrkii pidentämään tapaamista huomattavasti maksetun ajan yli verukkeella etteihän ole tullut vaikka nään kuinka tulemista venytetään tarkoituksellisesti, todennäköisesti tarkoituksenaan saada enemmän aikaa samalla hinnalla. Vaikka minulla ei ole näkyvillä kelloa, pysyn yleensä hyvin perillä ajasta, eikä minua haittaa, jos tapaaminen venyy hieman, sillä nautin yleensä ajanvietosta asiakkaideni kanssa. Joskus on kuitenkin tarve lopettaa tapaaminen sovitun ajan puitteissa, ja se tuntuu inhottavalta, jos asiakas on tarkoituksella varaamassa lyhyemmän ajan saadakseen huomattavaksi enemmän aikaa samaan hintaan, vaikka vartin sijasta varttitunnin.
Miten muut kollegani toimivat vastaavissa tilanteissa, kun tapaamisaika on jo ylittynyt ja asiakas ei ole vielä tullut eikä, eikä anna itseään hoidella loppuun asti? Laitatteko asiakkaan
seisovan muna kädessä vaan oventaakse ehdottaen jatkaa ensikerralla?
Olen kokeillut ja tarjota tapaamisen päädyttyä lisäaikaa tietystä summasta. Tämä on johtanut tilanteisiin, joissa asiakas lupaa maksaa lisäajan, mutta ei välttämättä tee elettäkään lähteä eteiseen kaivamaan lupaamiaan rahojaan. Valitettavasti monen monta kertaa asiakas ei ole maksanut luvattua lisäaikaa lähtiessään koska rahaa ei olekkaan ollut lompakossa enempää kuin alkuperäinen sovittu summa.
Mitä mieltä asiakkaat ovat ennalta sovitusta merkistä tapaamisajan päättymisestä? Esimerkiksi soittolistan päättyminen, valomerkki tai vastaava? Olisiko tämä hyvä käytäntö, vai onko riski, että tälläisen sovittu merkki pilaisi tunnelman jo etukäteen?
Ajatuksia, kokemuksi, toiminta ideoita?