Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 30min todellinen kesto  (Luettu 6120 kertaa)

Paikalla Leea

• Jr. Member
  • * Kelpo kaveri
Vs: 30min todellinen kesto
« Vastaus #40 : eilen kello 18:52:23 »
Aloittaja oli varannut 30min ajan, viipyi 32 min ja valittaa, että häntä hoputettiin. Kuinkahan kauan hän olisi halunnut viipyä yliaikaa, pt:n kustannuksella tietysti?

No, onhan noita, minäkin olen saanut moitteita hoputtamisesta kun 90min kohdalla ehdotin suihkuun menoa. 60min ajasta oli sovittu ja maksettu.

Jos pt pitää kiinni sovitusta ajasta, aletaan helposti moittia liukuhihnasta. Muistakaahan kuitenkin rakkaat asiakkaat, että sehän ei mitenkään kuulu teille, mitä pt tekee sen jälkeen kun  aika on loppu, eikä näin ollen ole myöskään tilivelvollinen siitä, miksi haluaa pitää aikataulusta kiinni.

Aikuinen nainen Länsi-Uudellamaalla

Poissa ugeli77

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #41 : eilen kello 19:11:42 »
Selkeästi herättää keskustelua. Itsellä aika tuore harrastus ja kaksi edellistä pt:tä ennen tuota maaliskuusta casea oli sellaisia jotka laittoivat kellon käyntiin kun oli otettu pikasuihkut ja vinkkaus ajan päättymisestä kerrottiin n. 30min kuluttua. No, tuosta kerrasta viisastuneena olen alkanut harrastaa 45-60min aikoja.

Leealle: kun kysyit kauanko olin ajatellut "kupata" pt:n luona. Ajatus/oletus oli että 30min aika on varsinaiseen toimintaan varattu aika. Itse en ole mikään small-talkin suurin ystävä joten arviolta 37min olisi mennyt käyntiin. Kuten taisin aloituksessa todeta (en jaksa enää lukea mitä olen yli puoli vuotta sitten "valittanut") niin myös pt:t saattavat käyttää alussa aikaa turhaan höpisemiseen joka ei ole itselle sitä mitä olen tullut hakemaan.

Mutta jokainen tyylillään. Tarkoitus oli keskustella aiheesta ja sain hyviä vastauksia ja sen seurauksena olen alkanut varata pidempiä aikoja. Jatkossa oletan että aika alkaa kun ovi avataan.

Poissa thorath

• Full Member
  • ** Piristää muiden päivää
« Vastaus #42 : eilen kello 19:30:03 »
Aloittaja oli varannut 30min ajan, viipyi 32 min ja valittaa, että häntä hoputettiin. Kuinkahan kauan hän olisi halunnut viipyä yliaikaa, pt:n kustannuksella tietysti?

No, onhan noita, minäkin olen saanut moitteita hoputtamisesta kun 90min kohdalla ehdotin suihkuun menoa. 60min ajasta oli sovittu ja maksettu.

Jos pt pitää kiinni sovitusta ajasta, aletaan helposti moittia liukuhihnasta. Muistakaahan kuitenkin rakkaat asiakkaat, että sehän ei mitenkään kuulu teille, mitä pt tekee sen jälkeen kun  aika on loppu, eikä näin ollen ole myöskään tilivelvollinen siitä, miksi haluaa pitää aikataulusta kiinni.

Yleensä se tahtoo olla vain niin että sovittu aika ei pidä ja asiakas saa ihmetellä milloin sovittu aika pitäisi oikeasti alkaa ja pt:n ei saa mitään yhteyttä.
Sitten kun asiakas sattuu olemaan muutaman minuutin myöhässä niin aloitetaan laittamaan viestiä että oletko tulossa ollenkaan. Osa laittaa viestiä jo etukäteen että missä asiakas viipyy.
Liukuhihnaa kerrassaan ja täytyy ihmetellä miksi kokopäiväisesti tekevällä on minuuttiaikataulut koko päivän.  8)
« Viimeksi muokattu: eilen kello 19:36:17 kirjoittanut thorath »

Paikalla Leea

• Jr. Member
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #43 : eilen kello 20:39:17 »
Selkeästi herättää keskustelua. Itsellä aika tuore harrastus ja kaksi edellistä pt:tä ennen tuota maaliskuusta casea oli sellaisia jotka laittoivat kellon käyntiin kun oli otettu pikasuihkut ja vinkkaus ajan päättymisestä kerrottiin n. 30min kuluttua. No, tuosta kerrasta viisastuneena olen alkanut harrastaa 45-60min aikoja.

Leealle: kun kysyit kauanko olin ajatellut "kupata" pt:n luona. Ajatus/oletus oli että 30min aika on varsinaiseen toimintaan varattu aika. Itse en ole mikään small-talkin suurin ystävä joten arviolta 37min olisi mennyt käyntiin. Kuten taisin aloituksessa todeta (en jaksa enää lukea mitä olen yli puoli vuotta sitten "valittanut") niin myös pt:t saattavat käyttää alussa aikaa turhaan höpisemiseen joka ei ole itselle sitä mitä olen tullut hakemaan.

Mutta jokainen tyylillään. Tarkoitus oli keskustella aiheesta ja sain hyviä vastauksia ja sen seurauksena olen alkanut varata pidempiä aikoja. Jatkossa oletan että aika alkaa kun ovi avataan.

Useimmat tykkäävät muutaman sanan vaihtaa, mutta jos 'turha höpiseminen' ei ole mieleen ja haluat maksimoida varatun ajan, voit kertoa pt:lle etukäteen viestillä mitä odotat tapaamiselta, myös sen, että tarkoitus on päästä suoraan asiaan ilman small talkia.

Epäilemättä monellekin pt:lle n. 10 min ylitys ei ole ongelma - ei myöskään minulle - mutta sitä ei voi pitää oletuksena.

Antoisia tapaamisia jatkossa!

Paikalla Leea

• Jr. Member
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #44 : eilen kello 22:07:39 »

Yleensä se tahtoo olla vain niin että sovittu aika ei pidä ja asiakas saa ihmetellä milloin sovittu aika pitäisi oikeasti alkaa ja pt:n ei saa mitään yhteyttä.
Sitten kun asiakas sattuu olemaan muutaman minuutin myöhässä niin aloitetaan laittamaan viestiä että oletko tulossa ollenkaan. Osa laittaa viestiä jo etukäteen että missä asiakas viipyy.
Liukuhihnaa kerrassaan ja täytyy ihmetellä miksi kokopäiväisesti tekevällä on minuuttiaikataulut koko päivän.  8)

Nimenomaan kokopäiväisesti tekevän on pidettävä aikatauluista kiinni, koska viivästykset kertautuvat ja sitten ollaankin tilanteessa, että pt on myöhässä ja sitä ei halua kukaan.

Harmi, että sinulla on ollut noin paljon säätöä aikataulujen kanssa.

Paikalla Turuntyttö

• Sr. Member
  • Galleria (5)
  • ****** Rakastajien aatelia
« Vastaus #45 : eilen kello 22:40:18 »
Muistakaahan kuitenkin rakkaat asiakkaat, että sehän ei mitenkään kuulu teille, mitä pt tekee sen jälkeen kun  aika on loppu, eikä näin ollen ole myöskään tilivelvollinen siitä, miksi haluaa pitää aikataulusta kiinni.

Tämäpä juuri. Mistä kukakin tietää että onko kyse liukuhihnasta vai jostain omista menoista?
Opiskelijarouva

Turku
🌹 23.-27.12. Äkäslompolo🌹

Poissa runkqvist

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #46 : tänään kello 01:29:13 »
Viimeksi se kesti 34 minuuttia ja 15 sekuntia. Eikä minua edes erityisemmin hätistelty pois.

Poissa moniottelija

• Jr. Member
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #47 : tänään kello 07:10:16 »
on myös hyvä muistaa että asiakkaalla on oikeus valita sellainen palvelun tarjoaja joka arvostaa ja hyväksyy haluamasi asiat. minua ei ole tainnut kukaan hoputtaa ainakaan kymmeneen vuoteen, ehkei koskaan en ainakaan muista, ehkä juuri siksi etten lähde noihin liukuhinta hommiin. jos oikeasti puhutaan minuutti aikataulusta, niin lähtevä ja tuleva asiakas lyövät päänsä yhteen ovella. tyttö ei ehdi pesulle välillä, en todellakaan haluaisi olla päivän kahdeksas asiakas.

Paikalla JuliaK

• Hero Member
  • Galleria (16)
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #48 : tänään kello 07:15:13 »
Muistakaahan kuitenkin rakkaat asiakkaat, että sehän ei mitenkään kuulu teille, mitä pt tekee sen jälkeen kun  aika on loppu, eikä näin ollen ole myöskään tilivelvollinen siitä, miksi haluaa pitää aikataulusta kiinni.

Tämäpä juuri. Mistä kukakin tietää että onko kyse liukuhihnasta vai jostain omista menoista?

Kyllä. Eikä liukuhihnatyössä mitään väärää ole, etenkään jollei se mitenkään heijastu asiakkaan suuntaan. Liukuhihnailu kertoo siitä että tyttö on suosittu ja haluaa palvella mahdollisimman monta asiakasta sen sijaan että möisi ei oota. Joka on myös huonoa bisnekselle.
Nokialla 15.-17.11.

Poissa Mie

• Full Member
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
« Vastaus #49 : tänään kello 07:33:57 »
Mun hupakointitoimet loppuis kyllä lyhyeen, jos puolen tunnin kesto olis 30min! Kauhea stressi ja kellon kyttääminen, ei ole ikinä sopinut mulle. Vannon rennon ja kiireettömän tunnelman nimiin. Riittää että puoli tuntinen on lähempänä sitä puolikasta, kuin koko tuntia.

Lisäys: Aikoinaan vuosia sitten kun keikkailin, niin asiakkaiden väli oli minimissään puoli tuntia, mieluiten tunti. Juurikin siksi, ettei tarvinut stressata ajankulua. Nykyisellään kun käy yksi asiakas jouluna ja toinen juhannuksena, niin ei tarvi stressille ajatusta uhrata.

Hyvä Viveca! Sun luona käydessä ei olekkaan koskaan tullut sellaista tunnetta että olisi kiire johonkin! Viimeksi nyt pitkän ajan jälkeen syksyllä oli kiva n. tunti! En muista enää, että olinko sun luona just sen tunnin vai menikö yli vai jäikö vajaaksi. Mutta meni aikaa sen verran kuin meni niin kaikki se aika jonka sun luona vietin niin oli täyttä kultaa! Toivottavasti vielä joskus voidaan ottaa uudestaankin!?   :inlove:

Ai niin! Tässä langassahan puhuttiinkin 30min todellisesta kestosta ei tunnin!! Noo onhan se tunti yhtä kuin kaksi 30min aikaa!  :headbang:
« Viimeksi muokattu: tänään kello 07:36:16 kirjoittanut Mie »

Paikalla JuliaK

• Hero Member
  • Galleria (16)
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #50 : tänään kello 09:02:23 »
^Onko se nyt niin justiinsa, pointti tuli kuitenkin selväksi
Nokialla 15.-17.11.