Avioliittoa ei ole tullut kokeiltua, mutta pari pidempää suhdetta on takana. Toinen kesti kahdeksan vuotta ja joskus neljännen kohdalla alkoi mies väsähtää. Erohan siitä tuli ja otin ilon irti enkä suostunut sen jälkeen ottamaan miestä, joka ei olisi seksistä yhtä kiinnostunut ja innostunut kuin minä.
Pitkässä parisuhteessa halut toki vaihtelee, mutta kyllä mä koen että on molempien vastuulla pitää jonkunlaista kipinää yllä. Tiedä sitten, miten sitä jaksaa jos takana on 20 yhteistä vuotta ja vituttaa ja väsyttää.
Noh, mun tokassa avioliitossa seksi loppui aikalailla siihen kun mentiin naimisiin. Sitä edeltävä aika (noin vuosi) taas oltiin naitu kuin kanit. Miehen kiinnostus ihan mihin tahansa seksiin liittyvään lopahti täysin. Oli kyl sellainen sadasta nollaan. Toki hänellä ikäkin saattoi vaikuttaa asiaan, mutta ei se vanheneminen nyt ihan vuodessa tapahdu
Miehetkin todellakin osaa pihdata.
En mä missään nimessä kannustakaan eroamaan vaan sen takia, että halut on erilaiset, jos ja kun yhdistäviä tekijöitä on eikä arki toisen kanssa oo jatkuvaa puurtamista. Mutta toivoisin avioliittoihin enemmän keskustelua esim siitä mistä se aktiivinen voisi saada haluamansa seksin tai seksuaalisuuden toteuttamisen ilman että se loukkaa toista. Salailu on musta surullista, vaikka pakollista monelle.
Tämä. Ei seksi yksistään ole mun mielestäkään mikään riittävä syy edes alkaa parisuhteeseen kenenkään kanssa tai erota siitä.
Mutta seksin loppuminen voi kyllä olla oire siitä ettei kaikki muukaan ole kunnossa, ja silloin toki ero voi olla paikallaan.