lienee nykyisistä Kokoomus-politiikoista kovin Venäjä-kriitikko nykyisin.Hyvä Ben!
Uutiset:
lienee nykyisistä Kokoomus-politiikoista kovin Venäjä-kriitikko nykyisin.Hyvä Ben!
Mietin itsekseni että elämmekö miesten maailmassa?
Joitakin aikoja sitten oli miesvaltaisia suuria pienipalkkaisia ammattiryhmiä kuten metsurit ja tehdastyöläiset joiden asioita poliittinen vasemmisto ajoin voimakkaasti, jopa kärjistäen. Nykyisin noiden ammatin harjoittajia ei ole enää kovin paljon ja suuret pienipalkka-alat ovat naisvoittoisia: hoitajat, kaupan kassat, siivoojat. Kuka heidän asioitaan ajaa? Kysyttäessä tietysti kaikki vastaavat ajavansa muttei oikeasti heidän asemaansa aja yhtään kukaan ainakaan niin että juttu olisi jonkun puolueen poliittisessa ydinsanomassa. En asu Helsingissä ja vaikka noiden ammatin harjoittajia pk-seudulla on paljon, ihmettelen kuinka voivat palkallaan kustantaa asumisensa, elleivät saa palkan lisäksi asumistukea. Onko niin että todetaan ettei mitään voida tehdä vaiko niin että asia ei ketään kiinnosta koska pienituloisilla aloilla työskentelee pääosin naisia?
Ylipäätään vasemmiston toiminnot ihmetyttävät minua. Erilaisissa tilanteissa esittävät hyväntekijää joissa Suomi lähettää joko itse kerättyä taikka lainattua rahaa maamme rajojen ulkopuolelle, korjattavia epäkohtia ovat lisäksi erilaisten marginaaliryhmittymien asema ja ilmastonmuutoksen torjunta tavoilla jotka huonontavat kansantalouttamme sekä kansalaisten ostovoimaa. Varmasti kohteita joihin voidaan hakea parannuksia mutta ovatko nuo lähempänä äänestäjän arkea kuin vaikka oma taloudellinen tilanne? Äitin pitäisi mennä hammaslääkäriin ja perheen lapselle pitäisi hankkia polkupyörä mutta hommat jää tekemättä kun ei ole rahaa. Tuntuisi että jollakin "Naisten puolue":lla voisi olla kysyntää kunhan se ei vain sorru intersektionaaliseen feminismiin tai muuhun omituisuuteen.
Ylipäätään vasemmiston toiminnot ihmetyttävät minua. Erilaisissa tilanteissa esittävät hyväntekijää joissa Suomi lähettää joko itse kerättyä taikka lainattua rahaa maamme rajojen ulkopuolelle, korjattavia epäkohtia ovat lisäksi erilaisten marginaaliryhmittymien asema ja ilmastonmuutoksen torjunta tavoilla jotka huonontavat kansantalouttamme sekä kansalaisten ostovoimaa. Varmasti kohteita joihin voidaan hakea parannuksia mutta ovatko nuo lähempänä äänestäjän arkea kuin vaikka oma taloudellinen tilanne? Äitin pitäisi mennä hammaslääkäriin ja perheen lapselle pitäisi hankkia polkupyörä mutta hommat jää tekemättä kun ei ole rahaa. Tuntuisi että jollakin "Naisten puolue":lla voisi olla kysyntää kunhan se ei vain sorru intersektionaaliseen feminismiin tai muuhun omituisuuteen.Vasemmisto on näennäisesti sen köyhän puolella ja muka ajaa heidän asiaansa.
Suomessakin yhä suurempi osa tekee töitä yrittäjänä. Mitenköhän tämä trendi vaikuttaa puolueitten kannatukseen, hmmmm....
Helsingin kaupunki on päättänyt, että ensi vuodesta lähtien sen tilaisuuksissa tarjoillaan vain sesongin mukaista kasvisruokaa ja lähikalaa.Mietiskelin että mitä on sesongin mukainen kasvisruoka tammi-helmikuussa?