Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Vs: Politiikka  (Luettu 1716427 kertaa)

Poissa PaksUkko

• Hero Member
  • Galleria (2)
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #1500 : Joulukuu 29, 2019, 16:49:37 »
Politiikka (yhteisten asioiden hoitaminen) on mielenkiintoinen keskustelualue, jos keskustelijoilla on hieman ymmärrystä asiasta. Mutta kun tuo ymmärrys puuttuu, on keskustelu melkoista kärsimysnäytelmää. Kun siihen sitten vielä sekoitetaan puoluepolitiikka ymmärtämättä, mikä on politiikan ja puoluepolitikan ero, tulee keskustelusta yhtä helvettiä seurattavaksi.
Toivoisin myös palvelutuottajien osallistuvan keskusteluun, sillä ainakin minulle myös palvelutuottajan älyllä ja jopa maailmankuvalla on merkitystä etsiessäni seuraa. Oman yli 30-vuoden palvelukuluttajakokemuksen perusteella minulle sattuneet parhaat palvelutuottajat ovat olleet "vihervasemmistolaisia" tai muuten avarakatseisia ja suvaitsevaisia palvelutuottajia.
Onneksi täällä kuitenkin keskusteluja seuraamalla (siin muutenkin kuin tässä politiikka-ketjussa) huomaa, kenellä palvelutuottajalla on sivistystä, näkemystä ja myös suvaitsevaisuutta.
Toisaalta esiin ovat nousset myös persumaailmaiset, suvaitsemattomat palvelutuottajat, joita yritän välttää ihan vaan siksi, että kaipaan palvelutuottajalta, etenkin nyt vanhana ukkona, muutakin kuin "tehokasta tyhjennystä".

Poissa Villerius

• Sr. Member
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
« Vastaus #1501 : Joulukuu 29, 2019, 17:06:31 »
^Samoin valtio tukee myöskin työnantajajärjestöjä.
Niin tekee ja se on väärin.
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Vieras0041

• Sr. Member
  • ** Piristää muiden päivää
« Vastaus #1502 : Joulukuu 30, 2019, 04:25:58 »
PaksUkkolta hyvin sanottu.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 30, 2019, 04:30:28 kirjoittanut lprman1 »

Poissa Azazello

• n00b
  • Sr. Member
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
« Vastaus #1503 : Joulukuu 30, 2019, 08:50:28 »
Esittelikö Ohisalo juuri hallituksen uuden kärkihankkeen? Palomies-nimike halutaan muuttaa pelastajaksi.
Boomeri: älä valitse halvimmista parasta, vaan parhaista halvin 😘

Poissa Vieras0036

• Hero Member
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
« Vastaus #1504 : Joulukuu 30, 2019, 09:51:19 »
Esittelikö Ohisalo juuri hallituksen uuden kärkihankkeen? Palomies-nimike halutaan muuttaa pelastajaksi.

Panomies se vasta naisten pelastaja ja suojelija onkin.

Nomen est omen. SO:lla olisivat varmaan muuttaneet yhden palomiehen nikin pelastajaksi.

Huvittaa vihreiden sekoilut. Eikö tosiaan ole tärkeämpiä yhteiskunnallisia asioita ratkaistavana kuin sukupuolineutraalit ammattinimikkeet?

Mites on tämä Lentoemäntä? Ilmailukarjakko.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 30, 2019, 09:55:02 kirjoittanut Lord Nelson »

Poissa Vieras0043

• Sr. Member
« Vastaus #1505 : Joulukuu 30, 2019, 14:15:31 »
^ Tämä. Tätä on naureskeltu joukolla ;D

Itse taas heitän tämän Atte Kalevan(kok)  kirjoituksen näin uuden vuoden kynnyksellä esiin. Niin, kokkareilla on valinnan paikka lähteäkö tekemään punavirheää politiikkaa vaiko lyöttäytyvätkö kimppaan isänmaalliseen rintamaan Perussuomalaisten kanssa.

https://www.verkkouutiset.fi/kokoomuksen-valinta/

Poissa Lifti

• Vaari
  • Sr. Member
« Vastaus #1506 : Joulukuu 30, 2019, 14:26:55 »

Voi isäkissan vittu.
KäteenHeiluttaja

Poissa IlonaTequila

• Sr. Member
  • Galleria (18)
« Vastaus #1507 : Joulukuu 30, 2019, 14:29:02 »

Miespuolinen lentoemäntä on stuertti.  ;) Sehän tässä depatissa hauskaa onkin, että miestä ei voi kutsua lentoemännäksi, vaan miesten hakeutuessa lentoemännän tehtäviin, keksittiin äkkiä sopiva nimi. Jostain syystä naisten pitäisi kuitenkin mukisematta olla palomiehiä, ja asiasta keskustelu leimataan helposti naisten kitinäksi ja vihervassarimädätykseksi.  ;)
🍑 livekeikat kalenterissa, pikseleinä onlyfansissa 🍑
~baby mä oon rock'n'roll~

Poissa Lifti

• Vaari
  • Sr. Member
« Vastaus #1508 : Joulukuu 30, 2019, 14:35:05 »

Miespuolinen lentoemäntä on stuertti.  ;) Sehän tässä depatissa hauskaa onkin, että miestä ei voi kutsua lentoemännäksi, vaan miesten hakeutuessa lentoemännän tehtäviin, keksittiin äkkiä sopiva nimi. Jostain syystä naisten pitäisi kuitenkin mukisematta olla palomiehiä, ja asiasta keskustelu leimataan helposti naisten kitinäksi ja vihervassarimädätykseksi.  ;)

Ei huolta, tulen aina kutsumaan lentoemäntiä lentoemännäksi ja palomiehiä palomiehiksi, aivan sama mikä on sukupuoli.
KäteenHeiluttaja

Poissa Vieras0140

• Sr. Member
  • ****** Rakastajien aatelia
« Vastaus #1509 : Joulukuu 30, 2019, 14:50:58 »
Toivoisin myös palvelutuottajien osallistuvan keskusteluun, sillä ainakin minulle myös palvelutuottajan älyllä ja jopa maailmankuvalla on merkitystä etsiessäni seuraa.

Jonkinlaista älykkyyttä varmaan osoittaa myös olla sekaantumatta keskustelufoorumeiden poliittisiin keskusteluihin. ;D

Poissa joey_t

• Sr. Member
« Vastaus #1510 : Joulukuu 30, 2019, 15:07:35 »

Jos työtehtävässä lentoemäntä/stuertti on eri nimike riippuen sukupuolesta niin eikös palomies-asia voitaisi ratkaista samaan tapaan mikäli nämä nähdään rinnasteisina?

Poissa Vieras1703

• Sr. Member
« Vastaus #1511 : Joulukuu 30, 2019, 15:28:55 »
"Pelastaja" on paljon pidemmälle viety ehdotus kuin kukaan osaa arvatakaan. Nythän ajan henki on, että sukupuolisidonnaisista nimikkeistä (-mies, -emäntä, -isäntä, jne.) halutaan eroon. Seksuaali-identiteetin häivyttäminen myydään suvaitsevaisuuteen käärittynä. Henkilö-nimekkeille naurettiin kun niistä puhuttiin taannoin, vaikka se on vielä merkki siitä, että kuka tahansa voi kelvata joihinkin tehtäviin. Tästä on ehkä vain kivenheiton matka seuraavaan vaiheeseen, jota "pelastaja" jo edustaa. Se tarkoittaa ihmisyyden häivyttämistä nimikkeistä. Tulevaisuus on robottien: terminaattoreiden, tuhoajien ja pelastajien.  ;D

Poissa IlonaTequila

• Sr. Member
  • Galleria (18)
« Vastaus #1512 : Joulukuu 30, 2019, 16:39:24 »
;D

Ja kohta terminaattorit toteaa koko ihmiskunnalle:
https://youtu.be/Q5AuCTdBJns

*

Vakavasti ottaen Anniinalla on tuossa yllä hyvä pointti, eipä näihin poliittisiin vääntöihin kannata täällä osallistua.  :)

Kieli on kuitenkin mun mielestä tosi kiehtova juttu (puhuttu kieli, ei mun kieli sun genitaalejasi vasten  ;)), koska se, miten puhumme ja mitä sanoja käytämme, kertoo olennaisesti kulttuuristamme. Ja jos kulttuuria tahdotaan muuttaa (tai kun se vääjäämättä muuttuu), niin puhuttu kieli muuttuu samalla väistämättä. Ja vaikka esim mua itseäni häiritsee monet kielen muutoksen ja sellaiset nykyään vakiintuneet lauserakenteet ja sanat, joita ei minun äidinkielen opettajani ( :P) olisi ikinä hyväksynyt, niin turha on jäädä itkemään. Toki itse voi jatkaa tuttujen sanojen / puhetapojen käyttämistä, ajan saatossa ne vain muuttuvat muiden kuulijoiden korvissa vanhahtaviksi. (Mikä ei ole mitenkään automaattisesti huono juttu sekään. :) )
🍑 livekeikat kalenterissa, pikseleinä onlyfansissa 🍑
~baby mä oon rock'n'roll~

Poissa Vieras0024

• Hero Member
« Vastaus #1513 : Joulukuu 30, 2019, 16:48:56 »
Poliittinen keskustelu on nykyään vaikeaa, mutta jos haluaa pelastaa sen, pitää osallistua. Muuten öyhötys ja älämölö voittaa. Sitten voi miettiä minkälainen kotimaa meillä on.

Poissa Azazello

• n00b
  • Sr. Member
« Vastaus #1514 : Joulukuu 30, 2019, 17:20:38 »
Öyhötyksenä ja älämölönä pidetään yleensä muita mielipiteitä. Omassa ilmaisussa ei varmaan kellään ole valittamista 😇

Poliittinen keskustelu on vaikeaa, pääsääntöisesti ne ketkä osaisivat perustella väitteensä normaaleilla ja hyväksi koetuilla keskustelutavoilla eivät osallistu. Tänne jää jäljelle vain me 😘
Boomeri: älä valitse halvimmista parasta, vaan parhaista halvin 😘

Poissa Vieras0032

• Hero Member
« Vastaus #1515 : Joulukuu 30, 2019, 17:21:08 »
Hassua olen samaa mieltä Aurooran kanssa, pitää osallistua. Vaan hänen mielestä totuus ja tulevaisuus on öyhötystä, minä olen eri mieltä.
Valheellisuus ja turhat lupaukset kaatuu Marinin myötä, sen jälkeen voi taas alkaa rakentaa Suomea.

Poissa Vieras0217

• Sr. Member
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #1516 : Joulukuu 30, 2019, 17:30:29 »
^ ja  ^^ Komppaan!  :D

Poissa Kesava

• Sr. Member
« Vastaus #1517 : Joulukuu 30, 2019, 17:33:26 »
Öyhötyksenä ja älämölönä pidetään yleensä muita mielipiteitä. Omassa ilmaisussa ei varmaan kellään ole valittamista

Poliittinen keskustelu on vaikeaa, pääsääntöisesti ne ketkä osaisivat perustella väitteensä normaaleilla ja hyväksi koetuilla keskustelutavoilla eivät osallistu. Tänne jää jäljelle vain me
Ei hitto, nyt alkaa tapahtua, Marinin huulipunamultahallitus pääsee näyttämään kyntensä ja tarttuu ensimmäisenä kaikkein päivän polttavimpaan ongelmaan....GRRRRR.  ;D Kiinnostas tietää paljon tällänen muutos tulis maksaan, kaikki asiakirjat, kyltit, koulutusmateriaalit jne. pitäis päivittää...ja varmaan muutama virkamieskin pitäis palkata lisää, näitähän ei koskaan ole liikaa. Työllisyys nousuun.  ::)
Perfektionisti.

Poissa Kesava

• Sr. Member
« Vastaus #1518 : Joulukuu 30, 2019, 17:51:08 »
Jostain syystä naisten pitäisi kuitenkin mukisematta olla palomiehiä, ja asiasta keskustelu leimataan helposti naisten kitinäksi ja vihervassarimädätykseksi.  ;)
Suomessa on kymmenen naista palomiehenä, enkä usko että määrää tulee hirveästi ainakaan lisääntymään, vai kuinka moni vaikka foorumin naisista läpäisee tarvittavat testit:

- vähintään 34 istumaannousua 60 sekunnissa
- kuusi käsinkohontaa vastaotteella
- 25 penkkipunnerrusta 45 kilon painoilla 60 sekunnissa
- 23 jalkakyykkyä 45 kilon painoilla 60 sekunnissa
Perfektionisti.

Poissa Jepe

• Sr. Member
  • ****** Rakastajien aatelia
« Vastaus #1519 : Joulukuu 30, 2019, 17:58:28 »
Öyhötyksenä ja älämölönä pidetään yleensä muita mielipiteitä. Omassa ilmaisussa ei varmaan kellään ole valittamista 😇

Poliittinen keskustelu on vaikeaa, pääsääntöisesti ne ketkä osaisivat perustella väitteensä normaaleilla ja hyväksi koetuilla keskustelutavoilla eivät osallistu. Tänne jää jäljelle vain me 😘

Politiikka näyttää tuovan ihmisestä esiin kaikkein lapsellisimmat piirteet :D Kun ei haluta ymmärtää toisten mielipiteitä, mennään henkilökohtaisuuksiin ja haukkumiseen. Mikä naurettavinta, ihminen korostaa sillä vielä omaa älyään  ;D
Se nuolijatyyppi 😋