....ok....
Uutiset:
Laitan toisen esimerkin arkipäivän rasismista. Kansalaiset tilaavat kotiinsa siivouspalvelua. Kun siivooja tulee käymään, perhe lähtee yhdessä kotoa pois: ruokailemaan, leffaan tms. Lähtiessään kotoa he huomaavat saapuneen siivoojan sekä sen että kyseessä on romaani. Tällaisessa tilanteessa valtaosa suomalaisista perheistä peruukin aikomuksensa lähteä yhdessä ulos ja kun siivooja on poistunut, he soittavat firmaan että jatkossa he eivät tarvitsekaan enää siivouspalvelua. Syyksi esitetään äkillistä rahapulaa tai vastaavaa.
Vaikka siivousfirma ei rekrytoidessa toimisikaan rasistisesti, hänen asiakkaansa kyllä toimivat. Ja kaikki suomalaiset tietävät syyn miksi.
Tuo on just esimerkki rasismista. Tuomitaan ennenkuin mitään on tapahtunut.
Rasismi on sitä, että tuomioistuin tuomitsisi henkilön murhasta ja sitten tuomittu alkaa puolustautumaan parhaimpansa mukaan, mutta lähtökohtaisesti sinut on jo tuomittu ja tuomion muttamiseen on aina korkea kynnys.
Ko. henkilö ei asiaa ymmärrä ku ei tehny muuta ku kävi kapungintalon takana kusella ja Poliisit otti kiinni, mutta tuomio on jo annettu niin paha sitä on lähteä muuttamaankaan, koska tuomiolaitos joutuisi myöntämään tehneensä virheen ja oman virheen myöntäminen on ihmiselle kuolemaa kauheampi asia
^ Itseasiassa tuohon Inkoon tehtaaseen pätee sama. Vaikka Wittusen ilmoittaisi nyt, että hänellä on se 4 miljardia ja tallettaa sen sulkutilille tehdasta varten niin toteutuminen todennäköisesti torpattaisi, koska some tukehtuisi anteeksipyynnöistä kaikilta sille naureskelleilta.
Iltalehti jatkaisi negatiivista kirjoittelua, koska Iltalehden politiikantoimittaja kirjoitti etusivun jutun, että syö kaksi kiloa pellettiä jos tehdas toteutuu.
Ja sehän nyt vaan ei käy
Näinhän tuo menee. Esimerkin
romanisiivoojalle pitäisi antaa mahdollisuus osoittaa rehellisyytensä vaikka se vaikea pala voi ollakin.
Ikävä kyllä romanit ovat itse luoneet maineensa ja se haittaa myös rehellisiä ja luotettavia romanihenkilöitä, heitäkin on myös ja paljon.
Jos Wittusen perstaskusta löytyisi ne neljä miljardia niin mitä sitten tarvitsisi enää mistään somesta ja iltalehdistä piitata? Ei niiltä löydy valtaa hanketta torpata.
Näin ei vaan tule tapahtumaan.
Itse olen kyllä oikein ilomielin valmis myöntämään että olin väärässä
Paska tulee yleensä persereiästä.Se, että Persut kokevat aatteeseensa kohdistetun kritiikin henkilömustamaalauksena tarkoittaa käytännössä sitä, että kun he ovat eri linjoilla jonkun puolueen kanssa aloittavat he välittömästi henkilömaalitukset. Persut eivät osaa erottaa asioita ja ihmisiä ollenkaan toisistaan. On huomattu heidän osaltaan selvästi aivan sama myös täällä Seksisaitilla.
No haloo!
Kun esittelit täällä vasemmistomedian selvittämiä "totuuksia" Jordan Pettersonista ja kun kyselin väitteidesi totuuden perään, käskin minun etsiä tiedot itse mutta kun en siihen tyytynyt, haukuit minua "tarralenkkarimieheksi". Mitä muuta tuo on kuin henkilömaalitusta? Ymmärrän senkin syyn, syyhän on yksinkertaisesti se ettet osaa myöntää virhettäsi ja sitä että olet populistisen vasemmistopropagandan uhri ilman omaa taitoa mediakritiikkiin.
Minä en sinua hauku ja siihen ei ole tarvetta. Kyseenalaistan vain sen paskan mitä foorumille suollat.
Tuo on just esimerkki rasismista. Tuomitaan ennenkuin mitään on tapahtunut.
Ymmärrän toki tuon joeyn esimerkin. En minäkään päästäisi heitä kotiini vaikka olisin itse siellä, puhumattakaan, että jättäisin heitä sinne valvomatta. Yhtäkään heidän heimostaan.Noissa lauseissasi on pieni ristiriita. Se, että et päästäisi romaania kotiisi (mutta päästäisit kantasuomalaisen vastaavassa tilanteessa, tästä et maininnut mutta se on tarinassa ikäänkuin oletusarvo) on rasismia ja syrjintää. Ennakkoluuloa väestöryhmää kohtaan.
...
Itse voin aina valita kenenkä kanssa olen tekemisissä ja kenen kanssa en. Se on minun yksilön vapautta, mutta ei se oikeuta minua puhumaan heistä pahaa tai syrjimään heitä.
Noissa lauseissasi on pieni ristiriita. Se, että et päästäisi romaania kotiisi (mutta päästäisit kantasuomalaisen vastaavassa tilanteessa, tästä et maininnut mutta se on tarinassa ikäänkuin oletusarvo) on rasismia ja syrjintää. Ennakkoluuloa väestöryhmää kohtaan.
Valtaosa suomalaisista on rasisteja jos ja kun rasismi määritellään ennakkoluulona jotakin väestöryhmää kohtaan ja miksipä ei määriteltäisi. Minä en usko että rasismi poistuu ylhäältä annetun paheksunnan seurauksena vaan vain sitä kautta että väestöryhmät ansaitsevat toistensa kunnioituksen ja luottavat toisiinsa.
*Tirsk* Säästö Sanna keksii säästöjäSannalle pitää saada kalenteriin enemmän bailausaikaa, on hirvittävän rankkaa ihan yksin kehitellä sellaisia nerokkaita lausuntoja kuin esim. että on parempi että Ukraina voittaa kuin että Venäjä voittaisi.
Yle: Pääministerille suunnitellaan uutta neuvonantajaa – tehtävään kuuluu kova palkka ja laaja tiedonsaantioikeus
Asiasta uutisoivan Ylen mukaan muut hallituspuolueet ja oppositio kokevat, että asiassa on kiirehditty liikaa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/83599828-ba64-4790-acb6-d9bb1fc9d11e