Tämän aiheen alla on ehkä syytä erottaa se, mikä ylipäätään saa valitsemaan tietyn palveluntarjoajan siitä, mikä saa palaamaan uudelleen saman luo, vaikka toki niissä on osittain samojakin syitä. Lähtökohtana lienee, että jokainen yrittää jo ensimmäisellä kerralla valita sellaisen palveluntarjoajan, joka pystyy tarjoamaan sitä, mitä asiakas on hakemassa (toki on niitäkin, jotka valitsevat sen, joka vain sattui sopivasti kohdalle halujen yllättäessä). Niinpä ilmoituksen sisältö, pt:n ulkonäkö, kuvat, tarjolla olevat palvelut, paikkakunta, tapaamisen sopimisen helppous, viesteihin vastaamisen nopeus yms. liittyvät ehkä palveluntarjoajan valintaan ylipäätään, ei yksinomaan saman pt:n luo palaamiseen. Tarjonnan rajallisuus voi tietysti saada palaamaan uudelleen samaan paikkaan, mutta silloin on kyse enemmän siitä, että otetaan se, mitä on tarjolla kuin siitä, että asiakaskokemus olisi itsessään olisi antanut jotakin muutakin syytä palaamiseen kuin vain sen, ettei siinä ollut mitään vikaa. Ainakin isoissa kaupungeissa, joissa tarjontaa on enemmän, on yleensä useampiakin vaatimukset täyttäviä palveluntarjoajia, joilta saa, mitä hakee. Silloin ratkaisevaa on palvelun henkilökohtaisuus ja asiakaskokemuksen ainutlaatuisuus & erityisyys. Tästä taitaa olla kysymys monissa vastauksissa toistuneesta klassisessa "kemioiden kohtaamisessa".
Maksullinen seksi on palveluliiketoimintaa siinä missä muidenkin palveluiden myynti. Uskon, että maksullisessa seksissä pätee pitkälle ihan samat perusopit kuin missä tahansa palveluliiketoiminnassa. Kun tuntuu, että "se oli kuin juuri minulle tehty" ja ylitti jopa odotukset, asiakas palaa.
Minut saa palaamaan se, että
- Koen olevani tervetullut ja haluttu asiakas, jonka tarpeisiin paneudutaan ja jonka palvelemiseen panostetaan
- Mukava, välitön ja ystävällinen tunnelma
- Huomaan, että toiveeni on pyritty huomioimaan ja pt yrittää parhaansa mukaan saada minut viihtymään
- Palvelu on henkilökohtaista ja yksilöllistä. Tunnen, että minua kohdellaan yksilönä enkä ole vain yksi asiakas liukuhihnalla.
Etenkin viimeinen on tärkeä. Siihen liittyy tietysti se, mitä tapahtuu itse tapaamisella, mutta myös viestittelyssä ennen ja jälkeen tapaamisen. Ja tapaamisella korostaisin myös sen merkitystä, millaista on vuorovaikutus ennen ja jälkeen varsinaisen toiminnan.
Erityinen motivaattori palata on, jos huomaan, että palveluntarjoajakin on aidosti kokenut viihtyvänsä kanssani ja tuntenut olonsa mukavaksi. Se innostaa palaamaan, jos tuntuu, että minäkin olen pystynyt tarjoamaan palveluntarjoajalle miellyttävän palvelukokemuksen ja molemmat viihtyivät. Onnellisempaa on antaa kuin saada.