Voi olla että tuo korostuu rapsoissa, mutta mulla suosituin aika on jo ikuisuuden ollut 1h
Tuntuu että tosi paljon menee myös 2h aikoja. Jostain kumman syystä 1,5h aikoja sitten taas menee mulla aika harvoin.
Mutta nää on suurin osa GFE asiakkaita, joten varmaan tuohon mitä aikoja varataan eniten vaikuttaa palveluntarjoajan tarjonta/profiloituminen.
Jännä ilmiö ja huomio tuo, että 1,5h aikoja menee harvoin. Voisiko siihen vaikuttaa se, että monet tarjoavat vaihtoehtoina 45, 60 ja 120min? Puolitoistatuntista ei ehkä moni suoraan tarjoa vaihtoehtona, vaikka varmaan aina kysymällä onnistuisi kyllä sekin.
Itse tykkään, että juuri puolitoistatuntinen on erityisen optimaalinen aika. Alle tunti on ehdottomasti liian lyhyt, mutta tunnin ajallakin tuppaa yleensä olemaan hieman aikataulupainetta ja kiireen tuntua ainakin lopussa. Ja itselleni juuri se loppupää (viimeinen neljännes) on kokonaisuuden kannalta tärkein osa tapaamista, joka vaikuttaa kaikkein eniten kokemuksen tasoon. Kaksi tuntia taas on jo aika pitkä aika, jollei sitten tarkoitus ole ihan oikeasti ehtiä myös jutella kiireettä ja kaikessa rauhassa. Silloin 2h on toki parempi. Mutta muuten jos ottaa ikään kuin tunnin touhut puoleentoistatuntiin, lopputulos on hätiköimätön, rennompi ja kiireettömämpi.
Toki myös hinnoittelu vaikuttaa asiaan, jos pidempi aika on suhteessa halvempi tai saattaa jopa olla niin, että ensimmäinen tunti on hintava (siinä ikään kuin "aloitusmaksu" sisällä), mutta lisätunnit hieman edullisempia. Usien olen huomannut, että puolitoista tuntia on suhteessa samanhintainen kuin tunti, mutta kaksi tuntia saattaa olla suhteessa edullisempi.